חבר הכנסת, יצחק וקנין, יו"ר ועדת האתיקה, התראיין היום (רביעי) ב-103FM לאחר העונש שהוטל על חבר הכנסת אורן חזן, שהורחק ממליאת הכנסת ולא יוכל לקחת חלק בה בששת החודשים האחרונים. וקנין, שהתראיין לבן כספית ואריה אלדד, סיפר על התלונות הרבות שהצטברו בוועדה, וענה לכל המבקרים שטענו שמדובר בעונש קשה כי מדובר בהתנהגות יוצאת דופן בצורה קיצונית.



"אני מאוד מעריך את אריה (אלדד - מ.א), ואני גם בטוח כי אין יותר רחום וחנון ממני. אני חושב שאם אריה אלדד ואחרים יראו את הסרטים מתחילתם ועד סופם וישמע את העדויות ויקרא אותם, השערות היו סומרות. תאמין לי אריה, אם היתה אפשרות להכפיל את זה, אתה גם היית מכפיל את זה. זה העונש המקסימלי. גם לקחנו לו שבוע במקום שבועיים משכורת".

ח"כ וקנין לא עצר, והמשיך לנסות ולהסביר את ההחלטה הקשה, ונתן גם דוגמה אישית: "אתן לכם דוגמה קלאסית, שחבר כנסת נכנס לוועדת האתיקה שעוסקת בנושא שלו, ואתה מנסה להגיד לו להירגע, ולהגיד לו מה נותן לך לעשות את כל הדברים האלה, והוא עונה לך 'תסתום את הפה, משתף פעולה עם הטרור'. הוא קרא לי 'משתף פעולה עם אדלשטיין', ואחר כך הולך לחברי כנסת, אלופים בצבא, ואומר להם 'מה עשיתם בחיים בכלל'. 

"יש לנו עסק עם מציאות שאי אפשר לסבול אותה. חברי הכנסת הולכים בתזזית ובפחדים מההתנהגות של אורן חזן. אני בשיחות אישיות אמרתי לו 'אורן, אי אפשר להמשיך ככה, חצית את כל הגבולות'. כמו שהיה לו עם ח"כ זחאלקה. הוא בסך הכל עמד לראיון, לא הקניט אותו, לא התייחס אליו, לא אמר לו מילה. הוא מתנפל אליו, אומר לו 'מחבל, טרוריסט' ועוד דברים שאני לא יכול להגיד פה. כל העולם הסתכל עלינו, ואז הוא אומר לי 'אתה תומך טרור'. גסויות בפה שאי אפשר להכיל. ואחר כך הוא מתלונן על המילה שאומרים לו (סרסור - מ.א). זה הפך להיות מטרד". 
הוא רצה את זה, לא? כולנו משחקים לידיו?
"אומרים שזה רק ח"כים ערביים שהוא מתנכל להם, אבל יש לי מספיק חברים בבית הזה, ומספיק שנים אני כאן. מגיעים אלי אנשים לשיחות נפש, חברות כנסת מגיעות ואומרות שהן לא יכולות יותר, לא מהמשותפת, מכולנו, מהליכוד, וכל חברי הכנסת של הליכוד אומרים לי שהגיע הזמן לעשות סוף לדבר הזה. ניגשו אלי, אמרו הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר בניבול פה הזה, בירידה של הכנסת למטה למטה למטה. מה אתם רוצים? העם מסתכל עלינו. במהלך דיון, אני יכול לקבל פעם ב... שיש התפרצות, אבל אף אחד לא מדבר איתו, והוא מתנפל עליו. אמירות שלא ניתנות לשמיעה באוזן, זה לא דו שיח של חבר כנסת".