רגע לפני שהשעייתו לחצי שנה ממליאת הכנסת נכנסת לתוקפה, חבר הכנסת אורן חזן תקף היום (רביעי) בחריפות את יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, על רקע ההחלטה להרחיקו ובעקבות ההקלטה בה טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "השתגע". במהלך הנאום כינה חזן את אדלשטיין "סטלין", והוסיף: "הוא בחר לתת לפרס למחבלים". חזן אמר ל"מעריב אונליין" לאחר הנאום הסוער כי "הייתה לי פליטת פה פרוידיאנית, רציתי להתנצל במליאה כי בניגוד ליו"ר הכנסת אני יודע להתנצל, אבל השמאל רצה להפיל את החוק שלי ולא הצליח. החוק שלי עבר ואני ממשיך הלאה".



בעקבות דבריו התחוללה מהומה בכנסת, אשר במהלכה קראו הח"כים בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) וחיליק בר (המחנה הציוני) לחבריהם לעזוב את המליאה, כשברקע צעק גם הח"כ מיקי לוי (יש עתיד) לעבר חזן: "אתה לא ראוי". 



בעקבות המהומה, אמרה ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני), שניהלה את הדיון במקום אדלשטיין, כי "ח"כ חזן אמר את אחד הדברים הכי חמורים שהוא היה יכול לומר. דרשתי ממנו להתנצל, וחבל שאתם מאפשרים לו את הבמה הזו. תנו לו לסיים את דבריו, זו הפעם האחרונה שבה הוא עולה להציג בחצי שנה הקרובה. ולך חזן אני אומרת - מה שאמרת הוא לא ראוי. תציג את הצעת החוק שלך ותתנצל בפני יו"ר הכנסת". 



ח"כ בר. קרא לח"כים לצאת מהמליאה. צילום: מרק ישראל סלם
ח"כ בר. קרא לח"כים לצאת מהמליאה. צילום: מרק ישראל סלם



"יש לי זכות ביטוי במליאה", השיב חזן, והוסיף: "עצרו אותי לתשע דקות. אחרי שראינו את מופע הבריונות של השמאל, שלהם מותר הכל, אני אמשיך. דווקא ביום שבו הכנסת עוטה חג אנחנו מגלים שאדלשטיין בחר לתת פרס למחבלים. האם תיתכן מציאות שבה אני, שנלחם על כך שלא יכנו את חיילי צה"ל רוצחים, נענש? איך בשעה שבה אני, שסותם את הפה לזחאלקה, שאמר לפני שבועיים שהדגל שלנו יותר גרוע מסמרטוט, לו ולחברי הרשימה החמאסית המשותפת, דווקא אותי מענישים? בחרו לתת עונש של השתקה. שיהיה ברור, את הדברים שלי אני אגיד, אם לא פה במליאה, אז בכל מקום אחר".



"האם ייתכן שבשל העובדה שחשפתי את הקומבינה של אדלשטיין עם הרשימה החמאסית - על זה אענש?", המשיך חזן. "מדינה שלמה נחשפה להקלטות מזעזעות, בהן טען שרה"מ לא כשיר. סחיטה זה דבר שקיים בעולם אפל ורחוק מכולנו. הוא ביזה את ראש הממשלה ואת הסיעה שלי, הבית שלי, כשאמר שמעל חצי מהסיעה לא ראויים להיות כאן. יולי, הם ראויים יותר ממך. זה אדם שתנועת הליכוד הצדיעה לו. ואחרי שתקפתי אותו אני מגלה שוועדת האתיקה, חבורת אנשי שמאל קיצוניים, קיבלה החלטה לפני שהתקיים השימוע בענייני".



בעקבות הגידופים שהשמיע על יו"ר הכנסת הודיע יו"ר הקואליציה דודי אמסלם כי הצעת החוק של חזן תעלה להצבעה רק אם חזן יתנצל, אולם ח"כ רויטל סויד שניהלה את הדיון סירבה, והסבירה כי היום יו"ר הכנסת הרחיק את חזן מהמליאה ואפשר לו לשאת דברים על ההצעה, ולצאת מהמליאה לאחר מכן. 



ח"כ אמסלם אמר כי מאחר ולא אפשרו לחזן להתנצל, התקיימה בכל זאת ההצבעה והצעת החוק של חזן אושרה בקריאה טרומית. לאחר מכן עלה לדוכן חיליק בר ואמר בזעם: "היום נחצה כאן קו אדו כשח"כ בבית הזה השווה אסיר ציון לרוצח המונים, ואתם ישבתם כאן ונתתם למנוול, האפס הפחדן הזה להמשיך ולקרוא לו סטלין הקטן. השיפוע כאן במליאה היה צריך להתיישר מרוב בושה. זה יום שחור לכנסת".



בתוך כך, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), כתבה בתגובה לדבריו בטוויטר כי "‏ח"כ אורן חזן חצה את כל הגבולות. לקרוא ליו"ר הכנסת, אסיר ציון, חה"כ יולי אדלשטיין 'סטאלי' זה חולני, אנטי-ציוני ואנטי-מוסרי. כנראה שחה"כ חזן לא הפנים את החלטת ועדת האתיקה מהבוקר ומוטב ויפנה לגורמי מקצוע רפואיים לצורך טיפול פסיכיאטרי".