חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) חשפה היום (שבת) באירוע "שבתרבות", בהנחיית בן כספית, שהתקיים ב"הבימה" בתל אביב, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממני לחוקק את חוק ההקלטות בקדנציה הקודמת שלו".



"כשהייתי שרת משפטים נתניהו ביקש ממני לחוקק חוק שיאסור על הקלטות ואני התנגדתי", סיפרה לבני. לדבריה, "מדובר בכלי עיתונאי חשוב ובדיעבד אני מבינה למה הוא רצה את זה כבר אז. גם היועמ"ש ויינשטיין סירב לפנייתו של נתניהו".



בהתייחס להתחממות בצפון אמרה יו"ר התנועה כי בעבר כבר היו מקרים של מיסקלקולקציה ואני מקווה שלא נגיע לשם. בשונה מבמלחמת לבנון השנייה, שם הייתה ממשלה לגיטימית בלבנון - היום חיזבאללה שותף בממשלה ולכן זו תהיה אחריות מדינתית של לבנון".



 


"פעלתי לצד נתניהו ב׳צוק איתן׳, ובכל פעם שיכולנו לסיים בצדק את המבצע, בנט וליברמן יצאו לתקשורת בהצהרות מיליטנטיות, וביבי מיד שינה את דעתו ובחר להמשיך במבצע", הוסיפה לבני. "היום", לטענתה, "ליברמן כבר שר ביטחון ובנט ממשיך לצאת בהכרזות מיותרות כפי שנתניהו הכריז מהאופוזיציה שהוא יחסל את החמאס".

מלבד זאת, היא טענה כי "פולין לא התחשבה בנו וישראל לא הגיבה כמו שצריך. אני בהחלט הייתי לפחות מחזירה את השגרירה להתייעצויות. הדיל הזה עם הימין הקיצוני באירופה, שאנחנו נתעלם משנאת הזרים והם יגבו אותנו בסוגיה הפלשתינית - לא עובד ולא צודק כי הוא מלווה תמיד באנטישמיות".

השר הנגבי: "הקלטת שרה נתניהו לא הייתה האזנת סתר"

השר צחי הנגבי (הליכוד) התייחס אף הוא לסוגיית ההקלטות במהלך אירוע "שבתרבות" שהתקיים במודיעין, ואמר כי הוא מתנגד לקידום החוק בנושא: "הקלטות הן כלי חשוב למאבק בשחיתות ואין מקום לשנות את החוק הקיים. הקלטות שרה נתניהו היו חוקיות ולא האזנת סתר".

השר הנגבי התייחס גם לחוק המרכולים שנחקק לפני מספר שבועות: "חוק המרכולים הוא חוק מטומטם. אני מצביע בעד הרבה חוקים מטומטמים. ראש הממשלה התחייב כי החוק לא ישנה את המציאות בשטח".

חה"כ עופר שלח התייחס אף הוא להקלטות שרה ויאיר נתניהו, שלדבריו, הן בעיקר רכילויות ואין להן ערך עיתונאי. "עדיף", אמר שלח, "להתייחס למעשיו של ראש הממשלה נתניהו".

שלח התייחס בדבריו גם למתיחויות בגבול הצפון והדרום ואמר כי "פגיעת טיל בקרייה בתל אביב לא חמורה יותר מפגיעת טיל בבית אזרחי בצפון הארץ". שלח ציין גם כי העורף הישראלי אינו מספיק מוכן למערכה ועל המדינה להקצות לכך משאבים.