במשך יותר משנתיים ביצעו מטוסים ומסוקים של חיל האוויר הישראלי יותר מ-100 תקיפות אוויריות במצרים, לעתים מספר פעמים בשבוע, נגד כוחות דאעש, וזאת באישורו של הנשיא המצרי עבד א-פתאח א-סיסי, כך נחשף היום (שבת) ב"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, קהיר התקשתה להתמודד עם המתקפות של כוחות דאעש ובצפון סיני, שבהן נהרגו מאות חיילים ושוטרים מצרים.



בעקבות כך, מסתמן, התפתח שיתוף פעולה יוצא דופן בין הצבא הישראלי למצרי, והמדינות הפכו לבנות ברית חשאיות מול האויב המשותף, בדמות ארגון המדינה האסלאמית בסיני.



עבור א-סיסי, ההתערבות הישראלית סייעה לצבאו לייצב את המצב בסיני, בעוד שמבחינת ישראל, כך לפי הדיווח, התקיפות חיזקו את ביטחונה באזור הגבול. גורמים אמריקאים מסרו לעיתון כי המערכה האווירית של ישראל מילאה תפקיד מכריע בהתמודדות עם ארגון הטרור.



א-סיסי עם נתניהו. שיתוף פעולה חסר תקדים. צילום: אבי אוחיון, לע"מ
א-סיסי עם נתניהו. שיתוף פעולה חסר תקדים. צילום: אבי אוחיון, לע"מ



הם הוסיפו כי לתפקיד שמילאה ישראל במאבק מול המדינה האסלאמית היו גם השלכות לא צפויות על שיחות המו"מ בין ישראל לפלסטינים, כאשר בין השאר בכירים מצרים הביעו בפני מקביליהם הישראלים את העובדה שמצרים הפכה לתלויה בישראל על מנת שתוכל לשלוט בשטחה.



דובריהם של צה"ל ושל צבא מצרים סירבו להגיב לידיעה, וגם כך משרד החוץ המצרי, זאת בניסיון, ככל הנראה, להסתיר את שיתוף הפעולה בין הצדדים, מחשש לתגובה חריפה בתוך מצרים, שם ממשיכים פקידי הממשל להביע תמיכה בפלסטינים.  



א-סיסי, כך לפי הדיווח, הקדיש תשומת לב רבה במיוחד על מנת להסתיר את האישור שנתן לכוחות הישראלים לתקוף במדינתו, כאשר למעשה רק מעגל מצומצם של קציני צבא וגורמי מודיעין ידעו על כך.