יו"ר הרשות הפלסטיניתאבו מאזן ביקש הערב (שבת) מממשלתו להכין תוכנית לניתוק כל הקשרים עם ישראל, כך על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית וופא. לפי הדיווח, הוועד הפועל של אשף דרש להקים ועד עליון ליישום החלטות הוועד המרכזי להקפיא את ההכרה בישראל, עד שתכיר בפלסטין על גבול 1967, תבטל את סיפוח ירושלים ותורה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות.



הוועד הפועל התכנס היום במוקאטעה בראמללה, בראשות יו"ר הרשות, שאמור לנאום במהלך החודש במועצת הביטחון, וצפוי לחזור על עמדתו בעניין פתרון שתי המדינות על בסיס הלגיטימיות הבינלאומית.



כזכור, ביום חמישי האחרון פורסם כי לירושלים הגיעו דיווחים שאבו מאזן מתכוון לפנות במהלך פברואר למועצת הביטחון של האו"ם ולבקש את הכרתה במדינה פלסטינית. 



נתניהו. המו"מ מת? צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. המו"מ מת? צילום: מרק ישראל סלם



לשם ביצוע המהלך, יצטרך יו"ר הרשות לפנות לאחת החברות במועצה ולבקש ממנה שתגיש את ההצעה. בישראל ינסו למנוע את ההצבעה, ואם לא יצליחו יפעלו להשגת רוב נגד ההצעה, מה שלא סביר שיקרה. במידה ובכל זאת יהיה רוב למהלך, ישראל שוב תצטרך לסמוך על וטו אמריקאי



בנאום שנשא לפני כן בפסגה האפריקאית ה-30 הנערכת באדיס אבבה, בירת אתיופיה, התייחס יו"ר הרשות להחלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. "זה עשורים שאנחנו דוגלים באופציית השלום", הדגיש. "אולם ההחלטה של הנשיא האמריקאי טראמפ בנוגע לירושלים, הפך את ארצות הברית למזוהה עם ישראל, ובכך מנע ממנה להיות מתווכת בתהליך השלום. לכן, וושינגטון לא מסוגלת להציע פתרון הוגן וצודק להשגת שלום במזרח התיכון".



המנהיג הפלסטיני קרא לכל מדינות העולם לא לפתוח נציגויות דיפלומטיות בירושלים, בהתאם להחלטת מועצת הביטחון 478 משנת 1980, ולא להכיר באף הליך המנוגד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לירושלים והסוגיה הפלסטינית.



.