לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הפנה כלפיו אצבע מאשימה וטען כי הוא עומד מאחורי הקמפיין נגד גירוש מבקשי המקלט. המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס הגיב לדברים ואמר כי טענותיו של ראש הממשלה הן שקריות. "בניגוד לטענות השקריות של נתניהו, איני מממן את המחאה נגד התכנית של ממשלת ישראל לגירוש אלפי מבקשי מקלט אפריקנים", נמסר מטעמו של סורוס לחדשות עשר.
המיליארדר הוסיף כי הוא מתנגד למדיניותה של ישראל בנוגע לפליטים. "מאמין בצורה עמוקה כי בהתאם לאמנת הפליטים משנת 1951 ובהתאם לחוק הבינלאומי זה לא נכון לשלוח בכפייה מבקשי מקלט בחזרה לארצות בהן הם עלולים להיות נרדפים או להיהרג", אמר.
כזכור, ראש הממשלה אמר מוקדם יותר בישיבת שרי הליכוד כי סורוס הוא זה שמניע את קמפיין גירוש המסתננים. "כשאובמה היה נשיא הוא גירש שני מיליון מסתננים ואיש לא אמר דבר", תקף.

בפוסט שפרסם לאחר מכן בפייסבוק, שיתף נתניהו מאמר של אתר "מידה", בו נטען כי הקרן החדשה לישראל מגייסת כסף על מנת למנוע את גירוש המסתננים. 
נתניהו כתב פוסט כי "זה לא יעזור להם. התחלנו היום במבצע להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל, כפי שעושות עוד מדינות מודרניות ובראשן ארה"ב". לדבריו, "כפי שבלמנו את ההסתננות לישראל באמצעות הגדר שהקמתי בגבול סיני, כך אעמוד בהבטחתי להוצאת המסתננים ממדינתנו".