על רקע דבריו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט לשרי הממשלה, לפיהם "רצועת עזה נמצאת על סף אסון הומניטרי", תקף הבוקר (שני) בגל"צ שר התחבורה ישראל כ"ץ את שר הביטחון אביגדור ליברמן, שלדבריו, "פועל למען גיוס כספים על מנת להזרימם לחמאס בעזה". בנוסף, הוא טען כי ליברמן מתנגד להצעתו לבנות אי מלאכותי מול הרצועה, למרות תמיכת בכירים בצה"ל במהלך. 



"אני מתריע בימים האחרונים שעזה נמצאת על סף קריסה הומניטרית והופכת לפצצה מתקתקת", אמר השר בפתח דבריו. "אני חושב שרוב מוחלט בקרב חבריי מבין שצריך ליצור אי שיחובר בגשר לרצועה. דווקא הגורמים הבכירים בצה"ל תומכים בזה בצורה ברורה ושר הביטחון מתנגד".



לדבריו, "מי שאשם במצב העזתים זה חמאס. צריך לקבל החלטה בטווח הארוך מה הכיוון שאנחנו הולכים אליו. אפשר לשלב את מצרים ומדינות המפרץ לשם הקמת האי. אפשר לבוא וליצור מהלך שיהפוך את הסיכון הזה לסיכוי. בזמן הקצר נגזרים צעדים שצריכים להיות מלווים בהחזרת גופות החללים ואת האזרחים ששבויים שם".



השר ליברמן. צילום: סיון פרג'
השר ליברמן. צילום: סיון פרג'



"אנחנו על סף מצב שישראל תצטרך להזרים תרופות ומזון לרצועה על חשבון המדינה", הזהיר כ"ץ, שהוסיף: "פקידיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מגייסים כספים על מנת להזרים לחמאס בעזה סיוע בטרם קריסה כי ישראל אחראית, באופן אבסורדי, על המצב בעזה".



הוא הסביר כי "מערכת הביטחון אחראית על הקשר של ישראל עם עזה וברגע שמאובחן שהרצועה נמצאת לפני קריסה כלכלית, צריך לפעול. בואו נוריד מעצמנו את האחריות, זה יהיה פרס לישראל ולא לחמאס. המצב היום שאנחנו בתוך המציאות שבה מוחזקים החללים והשבויים, ובמקביל חמאס מתארגן וחופר. אנחנו אמורים לעסוק בגיוס המשאבים כדי למנוע משבר הומניטרי. בואו נקבע קו גבול וניקח אחריות. כשאני שומע הצעות להכניס פועלים מעזה לפה אני אומר שזה אסון. אני לא רוצה למממן את מה שקורה שם, אנחנו צריכים ללכת להיפרדות ולשנות כיוון".



בתוך כך, בהתייחס להודעה המשטרה לפיה התגבשה תשתית ראייתית נגד השר חיים כץ, אמר: "הוא חבר שלי ושר עבודה ורווחה יוצא מן הכלל, כזה שנוגע בשכבות רבות בציבור. יחד עם זאת, אתמול בהחלט המשטרה העבירה את הנוהל, וקיימת לו חזקת החפות. ההודעה של פרקליטיו נכונה. אני מאחל לחיים כץ, שאני יודע שהוא משוכנע שהוא חף מפשע, שלא יהיה בסיס להגשת כתב אישום".