בוועדת הפנים של הכנסת התקיים היום (רביעי) דיון טעון וסוער בנושא החזרת גופות מחבלים במהלכו הציעו הורים שכולים לזרוק גופות מחבלים לים. גם יו"ר הועדה ח"כ יואב קיש (ליכוד) אמר כי ישראל יכולה ללמוד מארצות הברית שהשליכה את גופתו של בן לאדן לים. הרצל ומירב חג'אג', הוריה של סגן שיר ז"ל, קצינת צה"ל שנרצחה לפני כשנה יחד עם עוד שלושה מחבריה בפיגוע בארמון הנציב בירושלים, הביעו בדיון התנגדות להחזרת גופת המחבל שרצח את בתם.
הדיון בוועדת הפנים של הכנסת

 "לא מגיעה לאמא ששלחה את הילד שלה לבצע רצח מטורף קבר לבכות על הילד או להתגאות בו. כל הגופות הוחזרו בתקופה שלפני שיר הפכו למופעי ראווה. של הסתה של שמחה של זיקוקין. הכל מצולם. ואנחנו מתנגדים לזה בתוקף. אנו לא מסכימים שיחזירו את הגופה של המחבל שרצח את הילדה שלי. זה פרס שלא מגיע להם", אמרה האם.
 ההורים קראו למדינת ישראל לעצור את המחדל ולמנוע החזרת גופות מחבלים. "אנו קוראים למדינת ישראל לעצור את המחדל. גופתה של החיה שרצחה את בתנו נמצאת בידי מדינת ישראל", אמרו בני הזוג חג'אג'. "במקום להתלבט אם להחזיק בגופה או לא, יש פתרון אחד - להשאיר אותה בישראל לצמיתות, או לזרוק אותה לים. רק ככה, יחד עם המשך קידום חוק עונש מוות למחבלים, הריסת בתי מחבלים עד היסוד וגירוש מחבלים נוכל למנוע את הרצח הבא חלילה. אי החזרת הגופות הן חלק מסל ההרתעה".
 

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש, אמר בדיון כי "רק לפני יומיים רוצח מתועב בעל תעודת זהות כחולה - גדע את חייו של הרב איתמר בן גל זכרונו לברכה. האמירה הכי ערכית שלנו צריכה להיות - 'הבא להורגך השכם להורגו'. החיילים והחיילות, השוטרים והשוטרות הנמצאים בחזית המאבק הזו כנגד הטרור צריכים לדעת שיש להם את כל הגיבוי לסיים את האירועים במהירות וכשיש סכנת חיים לא להסס לחסל את המחבל". 
בנושא התנאים להלוויות מחבלים, אמר קיש: "לא יכול להיות שאנחנו משותקים מבצעית ומשפטית מול החגיגות האלו שמתקיימות בהלוויות המחבלים! אנחנו לא שוויץ! בעניין זה ישראל יכולה ללמוד מארצות הברית שהשליכה לים את גופתו של הארכי טרוריסט בן לאדן". יו"ר ועדת הפנים הוסיף: "מול זכות משפחות הרוצחים עומדות זכויות הציבור לענישה והרתעה. אין ספק שהיום המשקל העודף ניתן לזכויות משפחות הרוצחים. הגיע הזמן להתעשת ולשקול קבורה מרוחקת על ידי המשטרה וכך תחזור ההרתעה אל מול החגיגות ההזויות הללו בהלוויות מחבלים".
ח"כ ד"ר ענת ברקו (ליכוד), שהגישה הצעת חוק בנושא, אמרה: "למחבלים הרוצחים בנו מגיעה קבורת חמור, בליל באין רואים! יש הרבה גיוסי צעירים לפעילות טרור במהלך הלוויות הללו וזה אני יכולה להגיד לכם גם מהמחקרים ותחום העיסוק שלי מהחיים הקודמים. הלוויה באום אל פחם של שני השוטרים שלנו סיתאווי ושנאן ז"ל, הייתה אירוע שיכולנו לראות באותה מידה בעזה. כולל נאומו של השיח' ראאד סלאח".

הלווייתו של בכיר חמאס, ארכיון. צילום: התקשורת הערבית
הלווייתו של בכיר חמאס, ארכיון. צילום: התקשורת הערבית


חברת הכנסת הוסיפה: "אלה בדיוק אותן תמונות שמגיעות אלינו מעזה, ללא שום הבדל. להזכירכם שכאן מדובר באזרחי ישראל. לוויה של עשרת אלפים איש שיצאה מכלל שליטה. התמונות רק מופצות ברשתות החברתיות שמעצימות עוד יותר את המוטיבציה לטרור. די, צריך להפסיק עם זה ולתת את הכלים למשטרה להילחם בתופעת השטנה וההסתה הזו".
 
יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, שהשתתף אף הוא בדיון, הוסיף: "על מדינת ישראל לקדם חבילת הרתעה משמעותית נגד הטרור. יש לזכור שהתקפות הטרור נגד ישראל הן מאמץ בלתי פוסק ויום יומי. פיגועי הדמים שרצחו לאחרונה את הרב רזיאל שבח ז"ל ואת הרב איתמר בן גל ז"ל הם רק שני מקרים שצלחו לצערנו מתוך מאות נסיונות. שינוי כללי המשחק והקשחת כל תגובה היא הכרחית. יש להגביר דרמטית את הרתעה. דם ישראלי אינו הפקר".

פלג הדגיש: "אנו קוראים לשרי הממשלה ולחברי הכנסת לפעול לזירוז התיקון בחוק עונש מוות למחבלים. קידום חקיקה של גירוש מחבלים, אי החזרת גופות של מחבלים וקיזוז כספי הרש"פ הם חלק מחבילת ההרתעה הנדרשת. תנועת "אם תרצו" תמשיך לעמוד לימינן של המשפחות השכולות בכל זמן ועת".