מסיר את הכפפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לראיון שהעניק מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בתוכנית 'עובדה', בו טען כי חוקרים פרטיים עקבו אחר אנשי משטרה שעוסקים בתיקי נתניהו. "מזעזע לגלות שהמפכ״ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו רה״מ נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו. מזעזע לגלות שהוא גם חזר בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת המשטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית", כתב ראש הממשלה בחשבון הפייסבוק שלו.



נתניהו קרא לחקור את הטענות שהשמיע המפכ"ל בראיון לאילנה דיין ואמר כי יש להסיק את המסקנות לגבי אופן ניהול החקירה נגדו. "איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו? כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו. הרמיזות של המפכ״ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שרה״מ שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה", כתב.



אלשיך: "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיק נתניהו"



כאמור, אלשיך ציין הערב בתוכניתה של אילנה דיין כי "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו. זו עובדה". "מסתובבים סביב החוקרים אנשים שמרחרחים סביב משפחתם", הוסיף אלשיך, "סביב שכניו ומתחילים לשאול שאלות ולאסוף עליהם חומר, וזה אנשים מקצוענים שיודעים מה הם עושים, בואי נגיד ככה. לא אמרתי פוליטיקאים אמרתי גורמי רבי כוח, כי אנחנו יודעים מי הגורמים האלו ומישהו צריך לשלם להם. גם ריטמן חיפשו אחריו? יותר אחרי אחרים, כאלו שמעורבים בתיקי ראש הממשלה". 




בתשובה לשאלה מדוע לא נחקר הנושא על ידי המשטרה אמר אלשיך כי "לא תמיד זה משרת את החקירה המרכזית וזה יכול גם לזהם אותה. אבל הרגשתי שאסור שחוקר יופעלו עליו לחצים ועל המשפחה ולכן אמרתי את מה שאמרתי ציבורית. מאז זה הופסק. זה לא פשוט לצאת ציבורית. אני מדבר על עובדות אבל לא עסקתי ציבורית במי שלח ומה שלח. רק שזה לא קביל. לא מדובר על מוח קונספרטיבי כי זה עובדות".