חברי הכנסת מיכל רוזין ומוסי רז (מרצ) הגיעו הבוקר (חמישי) לקיגאלי, בירת רואנדה, לביקור חירום בן ארבעה ימים ברואנדה ואוגנדה בעקבות כוונת מדינת ישראל לגרש את מבקשי המקלט.

במהלך הביקור חברי הכנסת רוזין ורז ייבחנו את המצב הקיים ברואנדה ואוגנדה ויפגשו עם אישי ציבור ונציגי ארגוני זכויות אדם, במטרה לגייס התנגדות נרחבת להסכם, לחשוף בפניהם את מדיניות ישראל בנוגע למבקשי המקלט ובכדי למצות כל אפשרות לעצירת הגירוש.
בשיחה עם גלי צה"ל מרואנדה, הסבירה רוזין מדוע החליטה לנסוע למדינה שעל פי הדיווחים הסכימה לקבל את המסתננים האריתראים לשטחה. "בשנים שאני עוסקת בנושא מבקשי המקלט הרחקתי עד חולות וגבול מצרים ונסעתי ביום ראשון האחרון לבני ברק כדי לעמוד איתם בתורים כשהם מקבלים את מכתבי הגירוש", אמרה. "חשבנו שלא צריך להגביל אותנו לגבולות מדינת ישראל וצריך לראות לאן מגרשים אותם ומה התנאים שהם יקבלו".

רוזין הוסיפה כי לא תיפגש עם גורמים רשמיים מהממשל בקיגאלי משום שרואנדה מכחישה כל הסכם לקליטת המסתננים. "נפגוש הרבה מאוד גורמי סיוע ואחרים. אני מקווה שנפגוש חלק מהפליטים שהגיעו מישראל ונשארו כאן". לדבריה, "אנחנו רוצים להבין מה מחכה כאן למגורשים ומה צפוי להיות המעמד שלהם ברואנדה".