הראיון של מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אמש בתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, ממשיך להכות גלים בכל רחבי המערכת הפוליטית והציבורית. אלשיך טען כי נשלחו חוקרים פרטיים לאסוף חומר על חוקרים שחוקרים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשותיו השונות. הבוקר (חמישי) התייחסו לנושא העיתונאים גיא פלג וברוך קרא, בתוכנית "דקל וסגל" בגלצ. 





פלג תקף את התנהלות המפכ"ל בראיון: "ראש הממשלה צודק. כי כל מי שמבין בחקירות יודע שהמפכ"ל לא בלופ בכלל, הוא לא החוקר מספר אחת אלא השוטר מספר אחת. נכון שהוא איש חכם מאוד ומטים לו אוזן כשיש לו מה להגיד. שאלתי את עצמי אתמול למה הוא ממצב עצמו בקרב נגד נתניהו? אמרתי בהתחלה לעצמי שזה עניין של אגו, אבל אז אמרתי לעצמי שאולי יש לו שאיפות פוליטיות". 

ברוך קרא הסכים חלקית אך טען: "זה באמת חריג מאוד שמפכ"ל מעורב ככה בלופ של החקירות. אם כי צריך לומר שלשכת רה"מ סימנה אותו כשהיא ראתה שהוא לא מספק את הסחורה. הם סימנו אותו כאויב עוד לפני האמירה של אתמול". עמית סגל טען שהמפכ"ל ביצע שתי טעויות מרכזיות, עניין העסקת ליאור חורב והנכונות של אלשיך להציב עצמו מול נתניהו. 

ברוך קרא ובנימין נתניהו. צילום: פלאש 90
ברוך קרא ובנימין נתניהו. צילום: פלאש 90
ברוך קרא השיב: "אלשיך מאוד לא מנוסה בתפקידו אבל אני לא מקבל את זה שנתניהו צודק, הוא רוכב על ספין חזק מאוד כדי שוב להציב עצמו בעמדת הקורבן. אין שאלה בכלל שהמשטרה טעתה לאורך כל הדרך וגם נכנסה לאי אמירת אמת בסיפור של ריטמן. אבל לבוא ולהגיד שיש קשר בין חקירת ריטמן לחקירת רה"מ זה גם ספין. מה הקשר בכלל?".  
פלג הסביר שוב את הטעות של אלשיך בעינו: "אני לא בטוח שרוני ריטמן ומני יצחקי חושבים בכלל שיש מישהו ששלח אליהם חוקרים. אני יודע שיש מלחמת עולם במשטרה שלא הייתה כמותה מעולם, המפכ"ל נכשל בלהילחם בזה, יש הרבה מאוד ספינים וכוחות שבוחשים. מפכ"ל המשטרה היה צריך להילחם בבעיות האמיתיות של המשטרה. אני חושב שהראיון הזה מזיק מאוד לחקירה. השיטה בנויה שאין עניין אישי בין החוקר לנחקר, הפוך, יש ריחוק ביניהם. הוא זורק עצמו לזירה וממצב עצמו מול נתניהו. זה מכרסם באמון הציבור ובתחושה של הנחקר שאנשים שחוקרים אותו נקיי כפיים". 
קרא הוסיף לסיום: "האמירה על החוקרים הפרטיים לא יכולה לעבור, זה לא מקובל. אם עד עכשיו הוא אמר זאת בשיחות סגורות, ברגע שהוא אומר את זה בראיון זה חייב תגובה.  מה זה אומר ש'הם הפסיקו עם זה?' מי האנשים ששלחו? אני רוצה לדעת".