שר הביטחון אביגדור ליברמן הביע תמיכה הערב (חמישי) בראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות העימות שלו עם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, על רקע חקירות תיקים 1,000 ו-2,000. במסגרת ראיון שהעניק לרדיו "קול ברמה" אמר ליברמן כי "על המפכ"ל להתעסק במיגור הפשיעה", והוסיף: "נתניהו צריך לנהל את המדינה".



על התנהלות המפכ"ל בנושא אמר: "כל זה מיותר לגמרי. כל חקירה מהסוג הזה תמיד מלווה בהרבה יצרים ותקשורת, יותר מדי תקשורת. לכן, אני חושב שכמה שפחות דיבורים וקביעות מראש, ככה זה יותר בריא ואני מציע לכולם להירגע ולחכות. יש עוד תהליך ארוך".



"מפכ"ל המשטרה", לטענתו, "צריך להתמקד במאבק בפשיעה. שמעתי בדרך שמנסים לחסל עד מדינה או קרוב משפחה של עד מדינה, ובבתי ספר יורים בתלמידים. יש פה אלימות גואה ואני מציע שהמשטרה תתמקד במאבק בפשיעה".



"ראש הממשלה צריך לנהל את המדינה", המשיך השר. "אני חושב שהוא מתפקד טוב מאוד תחת עננת החקירות. אין סיבה לפרק את הממשלה. מי שבסופו של דבר ייקבע זה בית המשפט".



אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם
אלשיך. צילום: מרק ישראל סלם



לדבריו, "כל אחד צריך לעשות את מה שמוטל עליו לעשות בלי יחסי ציבור. כל אחד זכאי עד שלא הוכח אחרת, חזקת החפות שמורה לכל אחד. אני יכול לומר שאני מבין שר חוץ אחד שנחקר, הוגש נגדו כתב אישום ובסוף הוא יצא זכאי בבית המשפט, ולכן לא צריך למהר לגזור את הדין. בסופו של דבר, הגוף היחידי המוסמך לקבוע אם אדם הוא זכאי או אשם זה רק בית משפט".



כזכור, מוקדם יותר תקף נתניהו את מפכ"ל על רקע הראיון בתוכנית 'עובדה', בו טען כי חוקרים פרטיים עקבו אחר אנשי משטרה שעוסקים בתיקי נתניהו. "מזעזע לגלות שהמפכ״ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית כאילו רה״מ נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד קציני משטרה החוקרים אותו. מזעזע לגלות שהוא גם חזר בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת המשטרה נגד ריטמן בגין הטרדה מינית", כתב ראש הממשלה בחשבון הפייסבוק שלו.



נתניהו קרא לחקור את הטענות שהשמיע המפכ"ל בראיון לאילנה דיין ואמר כי יש להסיק את המסקנות לגבי אופן ניהול החקירה נגדו. "איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו? כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים? צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו. הרמיזות של המפכ״ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שרה״מ שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה", כתב.