בבוקר שלאחר היממה המתוחה בצפון, במהלכה יירט צה"ל כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) איראני ותקף בסוריה מטרות סוריות ואיראניות בתגובה להפלת מטוס F16 של חיל האוויר, טען היום (ראשון) בכאן ב' שר החינוך נפתלי בנט כי "החלטנו לפגוע בראש התמנון", כשהוא מתכוון לאיראן. לדבריו, "הסימטריה הזו תבהיר שיש מחיר למי שפועל נגדנו". שר התחבורה ישראל כ"ץ הוסיף בגל"צ כי "אם ישראל הייתה פוגעת באופן יזום במטרות שנפגעו אתמול בלי קשר למל"ט - האדמה הייתה רועדת".



"לא נבליג על הפרת הריבונות שלנו", קבע בנט, שהסביר: "אנחנו עומדים על זכותנו לפעול היכן שאנחנו צריכים בשביל להגן על עצמנו. אנחנו לא נמתין שהאויב שלנו יגיע לגדר ורק אז נהדוף אותו. אנחנו מונעים את ההתבססות של איראן בסוריה".



לטענתו, "לא יכול להיות שהם זוכים לחסינות ומקיזים את דמנו. הסימטריה הזו תבהיר שיש מחיר למי שפועל נגדנו. חמינאי שמח להילחם נגדנו עד טיפת הדם האחרונה של העזתים, אך הוא מאוד נלחץ כשדם איראני נשפך".



"תחשוב שהיינו מגיעים לאירוע של אתמול כבסוריה יש מספר אוגדות איראניות - אנחנו לא נאפשר לתמונה הזו לקרות", המשיך השר. "הדרך להמשיך ביציבות ולהבטיח את השקט היא לפעול ולמנוע את ההתבססות הזו כשהיא קטנה. העקביות הזו תוביל להמשך השקט, ואילו לטמון את ראשינו בחול יאפשר להם להמשיך להתבסס". 



ישראל כ"ץ. צילום: פלאש 90
ישראל כ"ץ. צילום: פלאש 90



בתוך כך, בתגובה לביקורת של עמירם לוין, לפיה  התגובה הייתה מוגזמת, אמר: "דברי לוין הם הבלים ומתואמים עם מתנגדי נתניהו כדי לחמם. אלה הבלים, ויש לי הערכה דווקא לעמירם לוין, לא מתאים לו לומר דברים כאלה. אנחנו פועלים רק משיקולי ביטחון לאומי".



בהתייחס להצהרת רוסיה לאחר האירועים, לפיה יש לשמור על הריבונות הסורית, אמר בנט כי "אני חושב שנמשיך לשמור על עצמנו בכוחות עצמנו".



השר כ"ץ: "העליונות האווירית שלנו נשמרת בצורה מוחלטת"


לדברי שר התחבורה ישראל כ"ץ, "אמרנו שנמנע התבססות איראנית בסוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז שהתבססות כזו בסוריה היא קו אדום, ולכן אנחנו כקבינט נערכנו עדי למנוע את זה באופן מעשי, וגם במגעים עם רוסיה וארצות הברית".



הוא הסביר כי "ארה"ב מסייעת לנו במימון. אנחנו בעוצמתנו ויכולתנו עושים את הדברים. העובדה שממשל טראמפ מגבה את ישראל באופן מוחלט היא מסר לאיראן". 



"ברור שישראל הייתה ערוכה לחדירה כזו", הוסיף כ"ץ. "זה לא קל לפגוע בכלי טיס בלתי מאויש. היה כאן עניין שאינו מובן מאליו. העליונות האווירית הישראלית נשמרת בצורה מוחלטת. אם היינו פועלים באופן יזום בלתי קשר ליירוט, האדמה הייתה רועדת".



בהתייחס לביקורת של חברי האופוזיציה, לפיה ההתחממות בצפון קשורה לחקירות נתניהו, טען השר כי "זו פשוט שערורייה. רה"מ מכוון את הדברים לטובתו? שקר מוחלט! ישראל לא הרפתקנית ורה"מ מנווט את המדינה באחריות".