חבר הכנסת דוד ביטן נחקר היום (ראשון) בפעם השביעית במסגרת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון (תיק 1803). יו"ר הקואליציה לשעבר ביקש מהחוקרים לקיים עימות עם שני העדים המרכזיים בפרשה, חברו לשעבר משה יוסף, המכונה במשטרה "הבנקאי", וכן יזם הנדל"ן דרור גלזר, דבר שלא קרה בסופו של דבר. ביטן המשיך ושמר על זכות השתיקה, כמו בפעמים קודמות, ובכך הביא לסיום חקירתו בזמן קצר.



בסביבתו של ביטן בטוחים שגרסתו אינה משנה ממילא דבר מבחינת המשטרה, שכן "מי שגייס שני עדים דומיננטיים, לכאורה, ויתר להם על כספים והפחית בחשדות כלפיהם, משמע שהוא נעול להפליל את חבר הכנסת ביטן. לכן, כל מילה שלו היא בבחינת מיותרת ואם היא תיאמר זה יהיה רק בעימות מול אותם שני עדים על מנת לנסות לגרום לקריסת מבנה הראיות של המשטרה".



לפני כשבוע, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) עצרה אדם בשנות ה-70 לחייו, המעורב לכאורה בפרשה. מדובר בהתפתחות נוספת בפרשה בעטיה נעצרו מוקדם יותר שלושה חשודים נוספים, בהם ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית ת"א הקבלן בני סולימאני ומירב שמולי, פעילה פוליטית ומקורבת לביטן.



כזכור, גם בחקירתו השישית, שהתקיימה לפני כשבועיים, ונמשכה כשעתיים הח"כ שמר על זכות השתיקה. "למעריב אונליין" נודע כי כבר אז עורך דינו אפרים דמרי תדרך את ביטן לבקש לקיים עימות עם משה יוסף ודרור גלזר. 



עם זאת, בעת שישב מול החוקרים החליט להשתמש בטקטיקה שבה נקט גם בחקירה הקודמת, ושלף את הפתק הידוע והבהיר כי הוא מתכוון לשמור על זכות השתיקה. 



יתרה מכך, בחקירה הקודמת לזו שלף ח"כ ביטן, לו מיוחסות לביטן מעורבות בעבירות שחיתות חמורות לרבות שוחד, מרמה והפרת אמונים, מכתב שהכין בביתו מבעוד מועד ובו נכתב כי בחר לשמור על זכות השתיקה "בגלל הלחץ שאתם מפעילים על עדים למסור עדות שקר נגדי", כשהוא מפנה את טענותיו לחוקרי היאח"ה.