על רקע ההתחממות בצפון, שכללה הפלת מטוס F16, תקיפת מטרות איראניות על אדמת סוריה ויירוט כלי טיס בלתי מאויש מתוצרת טהרן, הצהיר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה, כי "הצבנו קווים אדומים ברורים - פעלנו ונמשיך לפעול לפיהם". 



"שוחחתי לפני דקות אחדות עם הנווט ושמחתי לשמוע שהוא עומד על רגליו שיש שיפור במצבו", אמר נתניהו בפתח הישיבה, והוסיף: "אנחנו מצדיעים לחיילים ולטייסים שלנו".



לדבריו, "אתמול נתנו מכות קשות לכוחות איראן וסוריה והבהרנו באופן משמעותי שקווי הפעולה שלנו לא השתנו. אנחנו נמשיך לפגוע במי שמנסה לפגוע בנו. אני רוצה לומר לאזרחי ישראל שאני גאה בהם - הוכחנו שאנחנו יודעים להתלכד".



בתוך כך, השר זאב אלקין אמר לפני פתיחת הישיבה כי "אני חושב שמדינת ישראל הוכיחה פעם נוספת שלא נסבול הפרה של ריבונותנו. המבחן האמיתי לחשיבות הדיאלוג עם הרוסים הוא היכולת שלנו לבצע פעולה בשמי של סוריה ולבנון. אנחנו לא מצפים שרוסיה תגן עלינו, ישראל קמה כדי להגן על עם ישראל".



אחד הטילים שנורו לעבר מטוס חיל האוויר. צילום: רשתות ערביות
אחד הטילים שנורו לעבר מטוס חיל האוויר. צילום: רשתות ערביות



בהתייחס לדיווח לפיו נתניהו ידחה את החלת הריבונות על יו"ש, אמר: "אני לא שמעתי מראש הממשלה שהוא ידחה את זה. נתניהו יביא את חוק החלת הריבונות לפורום ראשי קואליציה".



מוקדם יותר השר יואב גלנט ציין כי "מרכז הבעיה במזרח התיכון היא איראן, חיזבאללה וסוריה. אנחנו הולכים לשבור את המשולש הזה. אתמול פעלנו לפי קווים אדומים".



השר נפתלי בנט איים אף הוא, בראיון בכאן ב', כשאמר כי "לא נבליג על הפרת הריבונות שלנו. אנחנו עומדים על זכותנו לפעול היכן שאנחנו צריכים בשביל להגן על עצמנו. אנחנו לא נמתין שהאויב שלנו יגיע לגדר ורק אז נהדוף אותו. אנחנו מונעים את ההתבססות של איראן בסוריה".



לטענתו, "לא יכול להיות שהם זוכים לחסינות ומקיזים את דמנו. הסימטריה הזו תבהיר שיש מחיר למי שפועל נגדנו. חמינאי שמח להילחם נגדנו עד טיפת הדם האחרונה של העזתים, אך הוא מאוד נלחץ כשדם איראני נשפך".



באותו עניין, אמר השר כ"ץ כי "זה לא קל לפגוע בכלי טיס בלתי מאויש. היה כאן עניין שאינו מובן מאליו. העליונות האווירית הישראלית נשמרת בצורה מוחלטת. אם היינו פועלים באופן יזום בלתי קשר ליירוט, האדמה הייתה רועדת".