שר החינוך נפתלי בנט התראיין הבוקר (שני) לגלי צה"ל, שם הוא דיבר על דחיית פרסום ההמלצות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות עתירתו לבג"ץ של חבר הבית היהודי, עו"ד יוסי פוקס, נגד פרסומן. "אני מכיר את יוסי פוקס, הוא התמודד בפריימריז האחרונים, הוא בחור נמרץ", אמר בנט, והוסיף: "לא ידעתי על כוונתו לעתור, ההיכרות בינינו שטחית".



בנוגע לאמונו במשטרה, הגיב בנט בניגוד לעמדת שרים אחרים בממשלה, והגן על המפכ"ל רוני אלשיך והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "אני לחלוטין סומך ידי על רשויות החוק, גם על  המשטרה, גם על אלשיך ובעיקר על מנדלבליט שינהגו בצורה עניינית. מראש אני מודיע שאני סומך על מה שייקבע היועץ המשפטי", עם זאת הוא הבהיר כי הוא "לא רואה פגיעה בתפקוד נתניהו בענייני ביטחון המדינה, אני מאחל לו שייצא נקי".



"ינהג באופן ענייני". מנדלבליט, צילום: פלאש 90
"ינהג באופן ענייני". מנדלבליט, צילום: פלאש 90



"התקיפות בסוריה - מסר ותצוגת תכלית"



בנוגע לעימותים בצפון, איחל השר החלמה לטייס שנפצע בהפלת מטוס ה-F-16 של חיל האוויר בשבת באורח קשה, אך מצבו כיום מוגדר בינוני, והבהיר כי התגובה הישראלית בסוריה הייתה עוצמתית שמתחה קו אדום לקואליציה בין איראן לסוריה. "קודם כל, זה שאיראן שלחה מל"ט לשטח ישראל זה חמור ביותר. ישראל תמשיך לפעול בנחישות כדי להרחיק את איראן מגבולה, לא ניתן להם להתבסס לידינו".



"זאת המדיניות, היא לא השתנתה, ואף אחד לא יעצור אותנו. קילפנו את שכבות ההגנה מעל דמשק, השמדנו סוללות שהגנו על עיר הבירה של סוריה והיא כרגע עומדת חשופה, זה היה מסר ותצוגת תכלית של יכולותינו. אנחנו לא מעוניינים במלחמה, אבל לא נאפשר לפגוע בריבונותנו ויצירת איום", הוסיף בנט, אך הוא סירב להגיב על תפקידה של רוסיה בהכלת הסכסוך.



לבסוף נשאל שר החינוך על מערכת היחסים של נתניהו ושלו עם שלדון אדלסון, מו"ל "ישראל היום" מי שנחשב לפטרונו של ראש הממשלה, אך בנט סירב להתייחס לנושא מערכת היחסים בין אדלסון לנתניהו, ובחר להחמיא לאיל ההימורים על ותרומותיו. "יש לי הערכה עצומה לפועלו של אדלסון, הוא התורם הגדול של תגלית, הוא תורם גדול למוסדות ההשכלה הגדולה, אדלסון ואשתו הם אנשים ציונים שאוהבים את מדינת ישראל. הקשר בינינו מקצועי, והמניע שלהם הוא אהבת ישראל". בסיום התייחס שר החינוך גם לעיתון של אדלסון, אותו הוא כינה בעבר פראבדה, ואמר כי "היום מדובר בעיתון שונה יותר, דעתני, אמנם יש לו קו אידאולוגי, אבל לא אישי", סיים בנט את דבריו.