נשיא המדינה ראובן ריבלין התראיין היום (שני) בכנס עיתון הימין "בשבע", שם פרש את משנתו המדינית, ובין השאר התייחס לסיפוח יהודה ושומרון, והדגיש כי מהלך זה יאלץ את ישראל לבחור בין הענקת זכות הבחירה לפלסטינים לבין פגיעה בדמוקרטיה. בשיחה עם עמית סגל אמר הנשיא: "כל חיי האמנתי שארץ ישראל היא כולה שלנו. לדעתי הפתרון היחידי הוא קיר הברזל ואני מאמין באמונה שלמה שימין זו דמוקרטיה יותר מכל דבר אחר. יידע כל אדם שאם מחילים את הריבונות על כל הארץ, כל הערבים שגרים באותם שטחים חייבים לקבל את זכויות האזרח של אזרחי ישראל".



דבריו נאמרו על רקע הצעות חוקי הריבונות שהוגשו לאחרונה על ידי ח"כ בצלאל סמטוריץ' (הבית היהודי) ויואב קיש (הליכוד). אתמול הוחלט בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה לקבל את בקשת ראש הממשלה ולא להעלותן להצבעה בוועדת השרים לחקיקה בגלל המתיחות בצפון.



בנוגע ליחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעלו על שרטון לפני כמה שנים, ועל פי המדווח השניים נמצאים בנתק מלא. נתניהו "הוא ראש הממשלה ואני נשיא המדינה", הבהיר ריבלין והוסיף: "הוא ממלא את תפקידו ואני את תפקידי. כנראה שהוא לא חבר שלי", הוסיף הנשיא לכל צחוקם של הנוכחים לשאלת המראיין, מדוע לא נפגש עם נתניהו. "בכל מקרה לפני שאסע לאיזה שהוא מקום בעולם, לרוסיה או לכל מדינה אחרת, תמיד אתייעץ עמו".



"לא הפכתי את עורי, כש"הארץ" כותבים עליי דברים טובים אני מודאג"



אחד הנושאים שעמדו בין השניים היה התייחסותו של נתניהו לחקירותיו של ריבלין בסוף שנות ה-90' וטענתו של נתניהו שגם במקרה זה המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד הנשיא, אך הפרקליטות דחתה את ההמלצה. "שלטון החוק הוא נשמת אפה של כל חברה. כאשר הובאו ידיעות כאילו נפל רבב במעשיי הציבוריים, חובת המשטרה לחקור ועל זה אין ולא היו לי טענות. להערכתי כעבור עשרים דקות הבינו החוקרים שאין כל דבר בכך. אני כעסתי וביקרתי את הפרקליטות שעיכבה את ההחלטה בתיק במשך שלוש וחצי שנים". ריבלין הוסיף עוד כי מינויו של המפכ"ל היה מינוי ראוי ואף הוסיף בחיוך כי הוא יודע שראש הממשלה הוא זה שמינה את המפכ"ל ו"ראש הממשלה הוא תמיד נתניהו",



בנוגע למתח החברתי במדינת ישראל, אמר ריבלין: "אנחנו הופכים להיות כאלה שמאמינים רק באמונתנו ולא יודעים בכלל מה האמונה של הצד השני", אמר והתייחס לאכזבת הימין ממנו, כנשיא שהפך את עורו לאחר בחירתו."ייתכן שאנשים חושבים שאני נבחרתי כדי לספק עבורם את מה שהם רוצים. אבל אני נבחרתי על ידי הכנסת בה יש יהודים וערבים, ימנים ושמאליים, ועליי להבטיח שכולנו נדבר ונידבר, ועלינו לדעת שיש אנשים שלא חושבים כמוני ותמיד היה לי ברור שאין הכרח שמי שלא חושב כמוני הוא נגדי".



"כשעיתון הארץ כותב עליי דברים טובים, אני באמת חושש ומפשפש במעשיי". הוא הוסיף. עם זאת, התעקש ריבלין כי הוא לא זה ששינה את דעתו, והאשים "אחרים" בשינוי עמדותיהם. סגל שאל את הנשיא "למה בניון לא וגרבוז כן?". דבריו התייחסו לפרשת הדרת בניון ממשכן הנשיא, כאשר מכתבו של גרבוז תלוי במעונו של הנשיא. "בניון הוא אחד מהזמרים היותר אהובים עליי. אבל באותה עת הוא חיבר שיר שהייתה בו התרסה מול ציבורים אחרים. הדברים שגרבוז אמר אכן לא ראויים והציור שלו תלוי אצלנו נתלה בגלל הציור ולא בגלל דעותיו ובכלל, התמונה נתלתה עוד הרבה קודם לדברים שאמר באותו נאום בכיכר".