חלקה הסמוכה לגבעה בה נמצאים בתי מאחז נתיב האבות, שבג"ץ הורה להורסם לאחר שנקבע כי הם נבנו על קרקע פרטית, אושרה היום מנהלת התכנון העליונה של המנהל האזרחי. על פי ההחלטה, בחלקה יבנו בחודשים הקרובים מבנים זמניים המיועדים לאכלס את תושבי נתיב האבות שבתיהם יהרסו. מדובר בפתרון זמני, לשלוש שנים, שבסופן יוחלט אם להאריך את שהייתם במקום או יאשרו תב"ע לבניה בו.



בעקבות זאת, תושבי המקום מקווים כי המדינה תבקש מבית המשפט דחייה של מספר חודשים להרס בתיהם, בפרק הזמן שבין המועד האחרון להריסה ועד למועד איכלוס החלקה כך שלא יאלצו לעבור דירה פעמיים, ובכך ימזערו את הנזק הנפשי. "הדרישה שלנו לאורך כל הדרך וגם עכשיו, זה להסדיר את נתיב האבות, ולאשר תב"ע של 350 יחידות דיור באופן מיידי", אמר מתן יחזקאלי תושב המקום.



"אנו מברכים על אישור הפתרון הזמני .אך מבהירים כי הפתרון שאושר כעת הוא בבחינת מענה הומניטרי זמני לתושבים עד להסדרת נתיב האבות ואישור התבע לבניית מאות יחידות דיור חדשות .לצערנו אישור זה מגיע מאוחר מידי לתושבי נתיב האבות שביתם אמור להיהרס בעוד שלושה שבועות, והתושבים ימצאו עצמם ללא פתרון וללא קורת גג עד לסיום העבודות בפתרון הנ"ל בדיוק כמו תושבי עמונה שנמצאים כבר שנה ללא בית במדרשה בעפרה. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתייחס ברצינות לתושבים שלה", הוסיפו ביישוב.



מפגינים באזור פינוי הנגרייה בנתיב האבות. צילום: קרני אלדד
מפגינים באזור פינוי הנגרייה בנתיב האבות. צילום: קרני אלדד