בעקבות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהם הוא שוחח עם האמריקאים ביחס לסיפוח יהודה ושומרון (יו"ש), ולאחר שבבית הלבן טענו כי ההצהרות בסוגיה זו שקריות, התעמתו היום (שלישי) בנושא עורך הדין איתמר בן גביר ומנכ"ל שלום עכשיו לשעבר יריב אופנהיימר בתכניתה של ענת דוידובב-103FM.



במסגרת זו טען בן גביר כי "לא ייתכן שממשל ארה"ב ימני יותר מאיתנו", בעוד שאופנהיימר גרס כי "זה ניסיון של הימין לקבור באופן מוחלט את הסיכוי להיפרד אי פעם מהפלסטינים".



"זוהי סערה אידאולוגית שעליה להיות מוכרעת בישראל ולא בשטחים", קבע אופנהיימר, שהוסיף: "אמנם אתמול לא סיפחו את השטחים, אך נעשה צעד נוסף על מנת לקדם את סיפוח של אוניברסיטת אריאל. זהו ניסיון אמיתי של הימין לקבור באופן מוחלט את הסיכוי להיפרד אי פעם מהפלסטינים. ישראל רוצה לאכול את כל השטח מבלי לבלוע את הפלסטינים. צעד שכזה ישים סוף לציונות ונתפס מבחינתי כאיום אסטרטגי למדינה היהודית והדמוקרטית שכל אזרחיה בה שווים".



עורך הדין המזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית השיב לו כי "עם ישראל בחר בממשלה הנוכחית ובימין ועל השמאל להפנים ולקבל את ההחלטה. ישבתי בעבר עם יריב אופנהיימר באולפנים לאחר הכרזתו של טראמפ על הריבונות של ישראל על ירושלים. עם ישראל רוצה את יהודה ושומרון, את אריאל ואת הסיפוח".



 


אופנהיימר לא נותר חייב, ואמר: "נתניהו לא אמר למצביעים שלו ערב הבחירות שבכוונתו לספח את השטחים. אם מדובר בצעד שהוא בקונצנזוס הישראלי אז מדוע לא ביצעו אותו עד כה? כנראה שנתניהו מבין שמדובר בצעד אחד יותר מידי. העם לא רוצה את המהלך הזה".

"לא ייתכן שממשלת ארצות הברית יותר ימנית מאיתנו", טען בן גביר. "אם נהיה נחושים ונלך עד הסוף עם ההחלטה שלנו כמדינה, טראמפ יצטרף אלינו בסופו של דבר. ההיסטוריה מוכיחה שכשהיינו מספיק אמיצים וחזקים העולם נגרר אחרינו - כך היה וכך יהיה".

לעומת זאת, מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר טען כי "העולם מכיר במדינת ישראל יהודית ודמוקרטית, ולכן מסכים לחתום הסכמים עם ישראל. ההסכמים שלנו מחריגים את יהודה ושומרון. ברגע שנספח את יהודה ושומרון לא תהיה כאן מדינה דמוקרטית ולא יהיה ניתן לבצע את ההפרדה הזו עוד. העובדה שנתניהו שיקר אינה מפתיעה אותי ומצער אותי שהוא בוחר לשקר דווקא לסיעה שלו".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן