המשטרה הודיעה אמש לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא ממליצה להעמידו לדין בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בשני תיקי החקירה שבהם הוא מעורב (1,000 ו-2,000). גיא פלג, כתב חברת 'החדשות', התייחס הבוקר (רביעי) ב-103FM להמלצות: "בחברת 'החדשות' הכירו את כל הפרטים שפורסמו אמש. לעיתים ישנם דברים שאנחנו יודעים ישנם מגבלות פרסום, לא הופתענו מדבר".



הוא הוסיף: "על פי הערכתי מחרב התמרון של היועץ המשפטי לממשלה בתיק 1,000 אינו גדול והוא לא יוכל לסגור את התיק. אם הוא יחליט להגיש כתב אישום על הפרת אמונים הוא יוכל לעשות זאת על קרקע מוצקה ובטוחה מאוד. לדעתי בסופו של דבר יוגש כתב אישום כנגד נתניהו והוא יהיה על שוחד או על הפרת אמונים, מבחינה ציבורית זה לא משנה דבר". 



ספי עובדיה הוסיף לדבריו: "ח"כ יאיר לפיד הוא עד חשוב בסיפור אך אינו החשוב ביותר. המשטרה הצביעה על אינטרס בין מקבל השוחד לנותן השוחד דווקא בסיפור הוויזה של מילצ'ן שנתפרה למידותיו.  נתניהו בחר במהרה להכריז כי לפיד הוא יריב פוליטי שלו ולכן מנסה להפיל אותו. נתניהו ניסה להגיע אליו במשך ארבע שנים בבקשה לקדם הצעת חוק שאמורה להטיב עם מקורבו. עליו לספר מה הוא יודע בחקירה. עתה מנסים להדביק לו את תווית ה'שטינקר' שמנסה להפיל את ראש הממשלה. יש כאן ניסיון להטיב עם איש עסקים שמרעיף מתנות על נתניהו".
 


"אינני מסכים עם הניתוח של ספי עובדיה", הבהיר גיא פלג: "לטעמי לפיד הוא עד מפתח. לראש הממשלה יש טענת הגנה מצוינת על כך שארנון מילצ'ן הוא אדם שתרם רבות לביטחון המדינה, לאור הפעילות הביטחונית של מילצ'ן הוחלט להשעות לו את מתן הוויזה לארצות הברית והוא נרתם לעזור לו. ראש הממשלה ממשיך לטעון שמילצ'ן חבר שלו ואסור היה לו לדבר עם שר האוצר בבקשה לתיקון חוק בעבור מילצ'ן שמשמעותו היא עלות של מיליוני שקלים למדינת ישראל. לפיד העיד במשטרה כי ראש הממשלה שאל אותו 'דיברת כבר עם מילצ'ן?' ובכך מעיד שראש הממשלה שוחח עם ארנון מילצ'ן על החוק שהוא מעוניין לקדם עבורו ושמילצ'ן ביקש ממנו לדבר עם שר האוצר".

נתניהו ומילצ'ן. צילום: פלאש 90
נתניהו ומילצ'ן. צילום: פלאש 90

 
עוד הוסיף: "לפיד קיים פגישה מתועדת עם מילצ'ן בנושא הוויזה שלו טרם פנייתו למשטרה. לפיד לא ידע אז שמילצ'ן מחלק מתנות יקרות לראש הממשלה לאורך שנים אלא חשב שראש הממשלה מתעניין בהצעת חוק בעניינו. מילצ'ן התנהל בזחיחות במהלך החקירה וסיפר בעצמו למשטרה את הפרטים. ראש הממשלה היה צריך לסגת אחורה כשמדובר בחבר קרוב שלו, המשמעות היא שראש הממשלה ניסה לחוקק חוק שיטיב עם חברו הקרוב לאחר שהוא מספק לו באופן קבוע מתנות יקרות ערך לאורך שנים".
 
על מעמדו של נוני מוזס בהכרעת הדין טען: "אנחנו טרם הגענו להכרעת הדין ואינני מצוי ברזולוציות הללו עוד. אנחנו יודעים שמוזס הציע לראש הממשלה סיקור אוהד ואת השלטון ומנגד יודעים שראש הממשלה ביצע מספר פעולות לנסות לקדם את האינטרסים הכלכליים של מוזס".
 
"פנינו כעת לקראת החלטותיו של יועץ המשפטי לממשלה", הדגיש פלג: "תיק 1,000 הוא תיק שהתפתח תוך כדי חקירה אליו נוספו עוד ראיות. תיק 2,000 נשאר באותו מקום בערך ונשען על ההקלטות. עושה הרושם שהיועץ המשפטי לממשלה שמע את ההקלטות הללו ולא נפל מהכיסא, מהיום שהוא שמע את ההקלטות ועד לרגע שהחלה חקירה בנושא חלפו שמונה חודשים!"
 
ספי עובדיה הוסיף לסיום: "ייתכן שראש הממשלה אף יבקש מהיועץ המשפטי הקודם להעיד על דרך עבודתו בניסיונותיו לסגור את ערוץ 10. לעת עתה לראש הממשלה תהיה חצי שנה של שקט תעשייתי לאחר שהצליח להרגיע את המערכת הפוליטית ולהציב את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה כאירוע המשמעותי ביותר".
עריכה: איתמר זיגלמן