שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס הבוקר (רביעי) לאירועים הדרמטיים מאמש, שכללו את פרסום המלצות המשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת הסערה שהתחוללה מאז במערכת הפוליטית. במסגרת זו, טען השר כי הוא "סומך על המפכ"ל", הצהיר כי "אחכה להחלטת היועמ"ש", והוסיף: "לצערי קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפייה של אזרחי ישראל מראש ממשלתם".



בפתח דבריו, אמר כי "אתמול בערב היה רגע לא נעים לכל אזרח במדינה, ולראש הממשלה, לפני הכל הוא בנאדם. לתפיסתי לראש ממשלה יש שתי משימות, האחת לשמור את מדינת ישראל ובטחונה, השנייה להוות דוגמה לאזרחים. כחבר בשתי ממשלות נתניהו, אני יכול להעיד שראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה באופן ראוי".



"כחבר בקבינט הביטחוני", המשיך בנט, "אני יכול לקבוע בבירור שנתניהו מחויב לביטחון המדינה ואין לי ספק שהוא לעולם לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה, כפי שנרמז לאחרונה".



לטענתו, "מתוך אותה אמונה, ומתוך רצון לשקם את ישראל, עזבתי את ההייטק לפני 12 שנה, והצטרפתי אליו במדבר האופוזיציוני כדי לחזור להנהגת המדינה. כשהוא אמר היום שהוא פעל ממניעים טובים למען ישראל, אני מאמין לו".



עם זאת, הוא ביקר את התנהלות נתניהו בפן הערכי, כשאמר כי "יש משפט שאומר 'ממני תראו וכן תעשו'. לצערי קבלת מתנות בהיקף כה רחב לאורך כל כך הרבה זמן איננה עומדת בציפייה זו של אזרחי ישראל".



נתניהו. "התנהלותו מנוגדת לציפיות האזרחים מרה"מ". צילום: אבשלום ששוני
נתניהו. "התנהלותו מנוגדת לציפיות האזרחים מרה"מ". צילום: אבשלום ששוני



ואולם, הוא הצהיר שלא ינקוט בצעדים מיידים בעקבות ההתפתחויות: "קיבלתי החלטה להמתין להחלטת היועמ"ש. לגבי הפן הערכי, יחליט הציבור ביום הבוחר. אני קורא לכל הצדדים לנהוג באיפוק".



הוא הוסיף כי "יש גורמים באופוזיציה ששוכחים את חזקת החפות של ראש הממשלה שמטרתם היא הפלת ממשלת ימין, אני מצפה מהם להתאפק עד לסיום התהליך. אני לא מזהה בשלב זה פגיעה בתפקודו של ראש הממשלה. יש לנו ממשלה ימנית טובה. מדינת ישראל איננה מדינה מושחתת, והיא גם לא הפכה כזאת במחי מהדורת חדשות. אנחנו נמשיך לעשות למען אזרחי ישראל בניהול המדינה. עשייה שלא תלויה באדם כזה או אחר כי אין לנו ארץ אחרת".



שרת המשפטים איילת שקד הצטרפה לדבריו של ראש מפלגתה, כשסיכמה: "לכל נאשם יש זכות לשם טוב ועומדת לו חזקת החפות. אנחנו צריכים בכוחות משותפים לנסות ולשמור על זה. זו אחת הזכויות הבסיסיות בדמוקרטיה". 



ח"כ מיקי זוהר: "אין לי אמון במשטרה"


חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) התייחס אף הוא להמלצות המשטרה בתכנית של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה בתוכניתם ב-103FM. לדבריו, "במידה והיועץ המשפטי לממשלה ימליץ להגיש כתב אישום יש לסגור את התחום הפלילי במדינת ישראל".



"אני מרגיש שאני לא יכול לסמוך על משטרת ישראל יותר", קבע זוהר בפתח דבריו, והסביר: "עד אתמול היה למשטרה שם טוב כמשטרה אובייקטיבית שעושה את עבודתה בהתאם לדרישות החוק ואינה יכולה להיות מושפעת מגורם אחר. סך הכל מדובר במתנות שחבר נותן לחבר ולא במקרה של שוחד".



"אני לא רוצה לחלק ציונים למשטרה", ציין ח"כ זוהר, אך קבע כי "משטרת ישראל קיבלה החלטה להעמיד לדין את ראש הממשלה על בסיס עדות של אויבו הפוליטי, יאיר לפיד. האם עדותו יכולה להיות עדות אובייקטיבית? מדובר באדם שרוצה שנפילתו של נתניהו. החוקרים הם חברים אישיים שלו ואני קורא לבדוק את הנושא הזה. יש כאן קונספירציה".



ח"כ יואל חסון הזדעזע מדבריו של ח"כ זוהר וטען: "ח"כ זוהר רומס את הדמוקרטיה, את המדינה ואת גורמי אכיפת החוק. הוא הפנים של הליכוד שהציבור הישראלי אמור להצביע לו. אלו המנהיגים שלו, החל ממיקי זוהר ועד ליושב ראש הקואליציה דודי אמסלם. כולנו צריכים לשמוע את דבריו ולדעת מי מנהל לנו את המדינה. מי שנקרא להעיד במשטרת ישראל מחויב לעשות זאת על פי חוק וכך עשה גם ח"כ יאיר לפיד. הטענות של ח"כ זוהר הם ספין כה קטן לעומת הסיפור הכל כך גדול הזה בו משטרת ישראל, בליווי צמוד של הפרקליטות, המליצו להגיש כנגד ראש הממשלה. אין לי שמחה בנושא אלא עצב על כך שיש לנו ראש ממשלה עם התנהלות מושחתת. נתניהו מנסה להטות את השיח לשמאל וימין ואני קורא מכאן לאנשי הימין – אין לכם שוב סיבה להתפשר ולהסכים לקבל על עצמכם שלטון מהסוג הזה. מגיע לכם יותר".





זוהר השיב: "כשמשטרת ישראל חוקרת אישים מפורסמים היא נוהגת לציין את המלצותיה. היא עושה זאת בעקבות החיבוק שהיא מקבלת מאמצעי התקשורת. התוצאות הן שברוב המקרים הנושאים לא מבשילים לכדי כתב אישום. המשטרה מנסה לירות לאורך שני מטר כשבפועל היא אולי תפגע במטר אחד. ייתכן שהיא רוצה להדיח את ראש הממשלה מתפקידו. אנחנו שאפנו שהחקירה הזו תהיה טהורה כדי שראש הממשלה יקבל זכויות כמו כל אזרח ללא חשש אך זוהי חקירה שהיא אינה טהורה". כשנשאל האם יכבד את החלטת היועץ המשפטי לממשלה במידה וימליץ על כתב אישום השיב: "אני סומך על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה אך במידה והוא ימליץ להגיש כתב אישום בהתאם לראיות בתיק בגין עבירות שוחד לדעתי יש לסגור את התחום הפלילי במדינת ישראל. זו תהיה החלטה לא נכונה ברמה הפלילית".


ח"כ יואל חסון התפרץ לדבריו וסיכם: "יש לנו כאן עסק עם אנשים לא דמוקרטיים שהפכו להיות הגמדים של נתניהו, לקחו מפלגה מפוארת כמו הליכוד והפכו אותה למפלגה צפון קוריאנית שמגנה על ראש הממשלה בכל מחיר. כל אדם הגון לא יכול לקבל דברים שכאלה".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן