מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, הודיע כי לא יגיע לדיון של ועדת הפנים בכנסת ביום ראשון הקרוב. הוועדה תתכנס כדי לדון בטענותיו של אלשיך, אשר טען בתכנית 'עובדה' כי חוקרים פרטיים עקבו לכאורה אחרי חוקרי המשטרה, מהיחידה הארצית ליחידת הונאה, שניהלו את החקירה בעניינו של נתניהו. במשטרה טוענים כי ניסו לתאם תאריך אחר, כדי שהמפכ"ל יוכל להגיע, אך זכו לתשובה שלילית מצד הוועדה. ככל הנראה, במקומו של אלשיך ינכח בוועדה נציג אחר של המשטרה.



כזכור, פחות מיממה אחרי שהחליט על ביטול ודחיית הדיון בוועדת הפנים של הכנסת שהיה אמור להתקיים היום (רביעי), בעניין התבטאויותיו של המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך בתוכנית עובדה, בעקבות פרסום המלצות המשטרה בנוגע לחקירות נגד ראש הממשלה, זימן יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש את הדיון בוועדה ליום ראשון הקרוב.



במסגרת אותו דיון אמור היה אלשיך להתייחס בפני חברי הוועדה גם למהות התלונה שהגיש נגדו במח"ש עורך הדין פיני פישלר, שבה הוא טוען כי "אלשיך הדליף חומרים מהחקירה בתוכנית עובדה" וקורא לפתוח נגדו בחקירה.



נציין כי גורמים בכירים במשטרה סבורים שעצם הבקשה של יו"ר הוועדה לזמן דיון ברביעי בבוקר ראויה לגינוי. "לא יעלה על הדעת שחברי כנסת ואישי ציבור ינסו לטרפד פרסום המלצות חקירה רגישה כל כך בגלל זיקתם הפוליטית או מניעים אחרים. יש דברים שהשכל הישר הוא שצריך להנחות את האנשים בטרם קבלת החלטה ולא שיקולים אחרים. לזמן ועדה יממה אחרי שבג"צ דחה עתירה שניסתה למנוע פרסום ההמלצות, היא לא מהלך תמים בלשון המעטה. נדמה שהייתה כוונה למנוע בדרך כזו או אחרת את פרסום ההמלצות או לחילופין לנסות וליצור לחץ על המפכ"ל וזה לא מכובד".



והנה תוך כדי השמעת חיצי ביקורת לעבר המשטרה והמפכ"ל בעקבות פרסום ההמלצות, נשלח גם זימון מחודש לדיון בוועדת הפנים של הכנסת אשר יתקיים בראשון הקרוב. "עכשיו הנושא שמתמקדים בו זה התבטאויותיו של המפכ"ל בראיון ולא ניהול חקירת פרשות ראש הממשלה. ויש גם את תלונת עורך הדין פישלר . כל ההתנהלות הזאת אמורה להדאיג את הציבור, אנחנו כמשטרה נמשיך לתפקד ולעשות עבודתנו נאמנה" .