מגרשי הכדורגל ואולמות הכדורסל בישראל הפכו כבר לפני שנים רבות לזירה מרכזית שבה הופכת שפה המבזה גברים הומואים לנורמת נאצות מקובלת ונפוצה. כעת יש מי שמבקש להכניס את הנוהג הפסול הזה, שהשתרש במחוזותינו, תחת הדין הפלילי. ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), חברת השדולה הגאה בכנסת, תעלה היום בפני ועדת השרים לחקיקה את הצעת תיקון חוק איסור אלימות בספורט, הקובע איסור על התבטאות גזענית מטעמים של זהות מגדרית או נטייה מינית.



ח"כ גרמן: "חוק האלימות בספורט אוסר על התבטאויות פוגעניות, אבל שכח את ההתבטאויות המבישות כלפי הומוסקסואלים וטרנסג'נדרים. אלימות מילולית היא אלימות מילולית ללא הבדל דת גזע ונטייה מינית, לכן יש להשלים את החוק ולאסור בו אלימות מילולית נגד הקהילה הגאה". בחוק הקיים יש סעיף הקובע כי "המתבטא התבטאות גזענית במהלך אירוע ספורט, דינו מאסר שנתיים", ואילו הגדרת המונח "התבטאות גזענית" בחוק היא "קריאה של מילים, צלילים או נהמות והתבטאות חזותית שיש בהם משום איום, עוינות או השפלה כלפי אדם או ציבור בשל השתייכות לגזע, לדת או למוצא". הצעת החוק מבקשת להרחיב את האיסור גם לזהות מגדרית או נטייה מינית, וזו הפעם השנייה שגרמן מנסה להגיש אותה לאישור הממשלה.



הממשלה תצטרך להכריע הפעם אם להתנגד גם לחוק שלא מעניק כל זכויות אזרח ללהט"בים, אלא נאבק באלימות המילולית שהתרגלו לספוג במגרשים ומזינה תופעות הומופוביות אחרות.



המרכז על שם ניר כץ למאבק בלהט"בופוביה, בראשות ד"ר גיל פישהוף, מפרסם הבוקר את הדוח השנתי החמישי שלו. הדוח - שיוצג השבוע בכינוס השדולה הגאה בכנסת ונשלח לעיון שרי הרווחה, החינוך, ביטחון הפנים והשוויון החברתי - קובע בין היתר כי ב־2017 נרשמה עלייה של 26% בפניות למרכז, בהשוואה לשנה הקודמת. מתוך 533 פניות, 17% דיווחו על אירועים חמורים הכוללים גם אלימות פיזית. לאורך השנה אותרו לא פחות מ־133,507 ביטויי שנאה ולהט"בופוביה ברשת, ובכל ארבע דקות עולה פוסט או תגובה המכילים שפה פוגענית כלפי להט"ב.



חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "מאחורי מאות הדיווחים מסתתרים עוד אלפי מקרים שאינם מדווחים, בין אם מפחד, בושה או אובדן אמון במערכות אכיפת החוק. הקלות הבלתי נסבלת שבה להט"בופוביה מתורגמת לאיומים, לאלימות ולאפליה מוחשית מחייבת את כל רשויות החוק להתגייס ולהיאבק בה בכל הכוח. לא ייתכן שאנשים עדיין מותקפים ברחובות ונמנעות מהם זכויות בסיסיות. להט"בופוביה צומחת על כר פורה של התבטאויות חמורות שנשמעות מצד אנשי ציבור, פקידים, רבנים, חברי כנסת, ואין מי שיגנה ואין מי שיוקיע את דבריהם. לצערי הרב, הממשלה שמתגאה ברחבי העולם ביחס המדינה לקהילה הלהט"בית, מתעלמת שוב ושוב מאמירות והצהרות להט"בופוביות".