בעקבות ההתבטאות השערורייתית אמש של ראש ממשלת פולין, שהשווה בין הקורבנות היהודים בשואה לרוצחיהם, התייחס הבוקר (ראשון) בגל"צ כתב החוץ של ערוץ 10 נדב איילך לנושא, ותקף את ההתנהלות הישראלית מול פולין בנושא. 



"הפולנים מקבלים מסרים סותרים ממשרד החוץ הישראלי, הם גם שיחקו עם התקשורת הישראלית ואפילו לקחו איזה יחצן", טען אייל. "חוץ מהעליונות המוסרית בטיעון הישראלי עצמו, הרי הטיעון הפולני לא מקובל בשום מקום כולל באיחוד האירופאי. באיחוד פרסמו תגובה בעקבות השאלה של רונן ברגמן והתשובה של ראש ממשלת פולין, שאומרת שהוא התכוון לכך שבסך הכל צריך לקיים דיון על כל מי שעשה פשעים נגד היהודים, כאילו הדברים שווים לחלוטין". 
אייל התייחס לצעדים שעלינו לנקוט בעקבות המשבר והסביר: "יש המון דברים שישראל יכולה לעשות, ולהתחיל מלהחזיר את השגרירה מפולין, היה צריך לעשות את זה לפני חודש.  אפשר גם לפנות לאיחוד האירופי שפולין חלק ממנו, והכלכלה שלה מאוד תלויה בו. הפולנים הם אמנם לא חלק מהמפעל הנאצי, אבל הם משתמשים בזה. אם הם פותחים את נושא הסטטוס קוו של השואה, אז מאה אחוז, אם הם פותחים את זה יש פה מיליונים של ישראלים שאבותיהם החזיקו ברכוש פולני, אם לסבא של מישהו היה בניין בוורשה והפולנים החליטו באיזה חוק שלוקחים לו את זה, אז מעניין מה האיחוד יגיד על זה".  

"ממשלת ישראל מעדיפה להחליק את זה", תקף אייל. "ראש הממשלה שהוא שר החוץ בכלל לא מעוניין לדבר על זה, כל מדיניות החוץ של ישראל היא מתחילה בקידוש הזיכרון ההיסטורי של השואה. הממשלה הפולנית היא ימנית ולאומנית, אי אפשר להשפיע על זה , אבל אפשר להגיד להם לקבור את החוק ולטפל באנטישמיות הגואה אצלם, כי אם לא נגרום להם שורה ארוכה של נזקים, ככה מדניות מדברות זו עם זו. אני לא מצליח להבין את זה, את המדיניות של ישראל. זה לא ימין או שמאל, להערכתי בגין היה מציג עמדה הרבה יותר נוקשה מזה. גם זה הפך להיות עניין של ימין או שמאל? ".