שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו לאירועים האחרונים בצפון ובדרום ואמר כי "כשהלילה השמדנו מנהרת טרור באזור כרם שלום. אני מאחל החלמה מהירה לחיילי צה"ל הפצועים, צה"ל מוכן לכל תרחיש באפס זמן. זה לא היה פשוט, אבל עמדנו במבחנים ללא שום התראה, וידענו להתמודד איתם".

"דבר שני, מסר חשוב לתושבים בצפון ובדרום - המשיכו את השגרה שלכם", המשיך ליברמן, "אנחנו ערוכים על מנת שהשגרה תימשך גם אם תופרע. הנקודה הנוספת שחשוב לי להדגיש, זה המשפט שראינו בשבוע שעבר, של רוצח משפחת סלומון. אני, במקום שאביע את דעתי, אקריא את שופט דעת מיעוט, סא"ל דב גלבוע. כדאי מאוד לחזור על דבריו, כפי שנכתבו בפסק הדין". 
"צפיתי בפניו, שחייך כל הזמן", הוסיף, "הגדיל לעשות כאשר בני המשפחה תיארו את הטבח ואת תוצאות הטבח, אותם הם חשים יום יום שעה שעה. לאחר שבחנתי את הנושא, אני קובע שדינו הוא אינו עונש אחד בלבד. לפי סעיף 209, דינו מוות". אמנם זאת דעת מיעוט, אבל זה דעת הרוב בציבור הישראלי. חוק עונש מוות עבר בקריאה טרומית, אחרי שישראל ביתנו עמדה על כך, אנחנו דורשים להביא את הנושא הזה לדיון בקבינט, כפי שהובטח לנו".


עומר אל עבד, המחבל מחלמיש. צילום: TPS


על החזרת גופות המחבלים שהתבצעה ביום שישי האחרון ועוררה את זעמם של משפחת גולדין והמשפחות השכולות. "אסור להחזיר את גופות המחבלים, אנחנו כבולים על ידי פסיקת בג"ץ. כרגע מחכים לערעור של בג"ץ. אני מאוד מקווה שיהיה דיון גם בתקופה הקרובה, וגם אחרי החלטת הבג"ץ נוכל להתמודד עם זה. ההחלטה של בג"ץ, וכל ההתנהלות, היא פשוט לא סבירה. אם לא יהיה שינוי, נחליט מה יהיה הלאה".

על נושא הריסת בתי המחבלים אמר ליברמן כי "אנחנו כולנו מתבססים על תקנות לשעת חירום, ויש שם לצערי פרשנות, שהיא לא מקובלת, ולכן ביקשתי מהיועץ המשפטי של משרד הביטחון להכין טיוטת חוק. אנחנו נשתדל לעשות זאת בהקדם האפשרי. חייבים לשים סוף פסוק לדבר הזה".