יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), השווה היום (שני) בין רצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, לבין היחס לראש הממשלה בנימין נתניהו. "בתקופת רבין הגיע רוצח מתועב שלא קיבל את ההחלטות הפוליטיות ועבודתו של ראש ממשלת ישראל דאז יצחק רבין ועשה פעולה מתועבת ורצח את ראש הממשלה כדי לעשות שינוי פוליטי. מה שעושים לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא רחוק מזה", אמר זוהר למעריב אונליין. 

זוהר הוסיף: "למעט לקחת את חייו באופן פיזי פגעו כמעט בכל דרך אפשרית, באופן אישי, בהלבנתו בציבור בפגיעה במשפחתו בשמו הטוב של משפחתו ושלו הכפשות חקירות ולפעמים אפילו חקירות סרק בשיימינג ציבורי בלתי נסבל ולכן רוצים להוציא אותו מתפקידו בצורה לא דמוקרטית ומה שעשו לרבין שרצחו ולקחו את חייו לביבי עשו כמעט הכל למעט נטילת חייו. זה הדבר האחרון שנשאר להם לעשות". 
 
כשנשאל מי אחראי לכך, השיב: "השמאל בחסות של חלק גדול מהתקשורת. ההסתה שאנחנו שומעים היום גם בתקשורת וברשתות חברתיות ועל ידי אנשים מהשמאל שמדברים כמו שהם מדברים יכולה להביא עוד רוצח מתועב לכדי רצון לרצוח את ראש הממשלה. אני סבור שההתנהלות שלהם לא רק בזויה אלא גם מסוכנת. אני חושש לחייו של נתניהו. חד משמעית".

יצחק רבין. צילום: אלי דסה
יצחק רבין. צילום: אלי דסה



עימות בשידור

קודם לכן, בראיון שהעניק לערוץ הכנסת, אמר ח"כ זוהר את אותם הדברים והוסיף כי "רודפים את ראש הממשלה פוליטית". כאשר נשאל על ידי המגישה, אורית לביא-נשיאל, מי רודף את ראש הממשלה, השיב: "את בעצמך רודפת את ראש הממשלה, יחד עם כל חברייך". לביא-נשיאל הגיבה: "תוכיח את מה שאמרת. אתה גם משמיץ אותי". לכך השיב חבר הכנסת: "גם הצופים שלך בבית חושבים את זה. מעולם לא ראיתי תקשורות עוינת כמו באולפן שלך, כמו בכל אולפני החדשות. מעולם לא סיקרתם שום דבר חיובי. חבריכם משמאל מאוד מחבקים אתכם". 
לביא-נשיאל מחתה על הדברים: "אני עיתונאית, אני מראיינת, אני משתדלת לעשות זאת כמיטב הבנתי, בהגינות, ואני מבקשת שתחזור בך. אני לא רודפת". אך זוהר התעקש: "ממש ככה. נמאס לי מההתנהלות של התקשורת ואני אומר את מה שאני חושב ורק הציבור ישפוט אותי". כאשר נשאל מדוע אף חבר ליכוד אחר לא הגיע לאולפנים להגן על ראש הממשלה, אמר: "יכול להיות שהם התעייפו ממה שאתם עושים לראש הממשלה".
 
ח"כ תמר זנדברג (מרצ) שגם נכחה באולפן, תקפה את זוהר: "אתם תישפטו בתור מי שעמדו להגנת ראש ממשלה מושחת ואף מילה לא יכלו לומר על העוול המוסרי. כולכם חבורת פחדנים. בגין מתהפך בקבר ממה שאתם עושים לדרכו. בגין, רבין, במי עוד תיתלו?".

נתניהו מגיב להמלצות המשטרה. צילום מסך
נתניהו מגיב להמלצות המשטרה. צילום מסך


מפלגת העבודה תקפה בחריפות את ח"כ זוהר על ההשוואה בין רצח רבין ז"ל לבין חקירות נתניהו: "אבדן ערכים מוחלט. לא נשכח ולא נסלח לכל אלה שעמדו על המרפסת, שלקחו חלק בתהלוכת ארון הקבורה והובילו את מסע ההסתה הפרוע ומשולח הרסן שתידלק את רוצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל". בעבודה הוסיפו: "מיקי זוהר מבייש את הליכוד, מבייש את הכנסת ומבייש את המדינה. אם עוד נשאר בתנועת הליכוד משהו מערכי הממלכתיות עליהם להתנער מדבריו ולגנותם מיד ובפה מלא".


עוד לפני כן, התראיין זוהר ל-103FM, ושטח את טענותיו