ועדה ממשלתית שכללה את השר לביטחון פנים גלעד ארדן והשר להגנת הסביבה זאב אלקין ממליצה להחמיר את החקיקה על מפגעי רעש, כך לפי דיווח שפורסם הערב (שני) ב"החדשות". הגרסה המחודשת של חוק המואזין, שאושר במליאת הכנסת בקריאה טרומית במרץ אשתקד, תכלול ככל הנראה סמכויות נוספות למשטרה, שתוכל לפשוט על מסגדים ולהחרים רמקולים בתוכם.
הצעות החוק של ח"כ מוטי יוגב קובעת כי לא יותר להפעיל מערכות כריזה מבתי תפילה בין השעות 23:00 בלילה ועד 07:00 בבוקר ובשאר שעות היממה יוטלו הגבלות על רמת הדציבלים של מערכות הכריזה, ואילו הצעתו של ח"כ אילטוב גורפת ואוסרת השמעת כריזה בכל שעות היממה. שתי הצעות החוק עברו ברוב של 55 ח"כים שהצביעו בעד, ו-47 ח"כים שהצביעו נגד. 

ח״כ רוברט אילטוב אמר בעקבות הפרסום: ״אני מברך על מציאת המתווה שיאפשר את המשך קידומו של חוק המואזין. הגיע הזמן שנסדיר אחת ולתמיד את סוגיית מערכות הכריזה במסגדים, בכל העולם לרבות במדינות ערב הנושא מוסדר בחוק ואין שום סיבה שישראל תהיה שונה בעניין הזה. למאות אלפי אזרחים ישראלים הגרים בשכונות המעורבות מגיע לישון בשקט".
 
ח"כ מוטי יוגב: "התיקון לחוק הרעש שבא להסדיר גם את האכיפה על בתי תפילה בשעות המנוחה עבר היום את אישורם של השרים לבטחון פנים והגנת הסביבה ויובא לדיון בוועדת החוקה של הכנסת לשם העלאתו לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. זהו חוק חשוב ומוסרי, ליהודים וערבים כאחד המבקשים לישון את שנתם בשקט. אנו שמחים על הכוונה לקדם את הצעת החוק למען אזרחי מדינת ישראל, ומצפים לקידומה בהקדם האפשרי. קיבלנו פניות רבות, מיהודים וערבים, המבקשים לקדם את החוק. לפני כמאה שנים לא היו רמקולים, ואין כל סיבה שקריאה לתפילה תפריע את מנוחתם של אנשים בשעות לילה מאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות".
כזכור, ההצעה עברה בכנסת בשנה שעברה לאחר שהחרדים, שחששו מפני פגיעה בצופר השבת, הסירו את התנגדותם. בנוסף נקבע כי העובר על הוראות החוק יהיה צפוי לקנס של 10,000 שקלים. בהמשך תהליך החקיקה צפוי איחוד של שתי הצעות לקראת נוסח מוסכם. 

לפני ההצבעה על ההצעה, קרעו חברי הכנסת טאלב אבו עראר, איימן עודה ואחמד טיבי לגזרים את הצעת החוק, כשהאחרון השמיע מעל הדוכן את קריאת המואזין בערבית, לקול מחאתו של אורן חזן, שקרא לעברו: "אתה פושע ועבריין". טיבי אמר כי "אללה הוא אכבר היא קריאה לתפילה, היא לא מפגע והיא לא רעש". הוא פנה לח"כים החרדים והדתיים לא לתת יד להצעה והוסיף: "לעולם לא יושתק קול המואזין. הקריאה אללה הוא אכבר תמשיך להדהד למרות נתניהו, אילטוב, ויוגב".