המערכת הפוליטית סוערת בעקבות חשיפתו של עיתונאי מעריב בן כספית, לפיה ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציע, לכאורה, לשופטת הילה גרסטל למנות אותה ליועצת המשפטית לממשלה (יועמ"ש) בתמורה לסגירת תיק מעונות רה"מ נגד שרה נתניהו. 



חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "המאפיונרים של נתניהו הציעו לשופטת שוחד כדי שתסגור תיק על אשתו. כל הכפפות שלהם הוסרו מזמן. כל דבר שנוגע לחוק וסדר הפך בעיני מאפיית נתניהו למכשול שצריך לפרק בדרך להשארתו בשלטון. חברי הקואליציה שממשיכים לשתוק משרתים כחלק מהמאפייה הזו. זה לא סיגרים ולא שמפניות. זו הצעת שוחד לשופטת בישראל. כמו בסרטי הפשע הכי גרועים. נתניהו ואנשיו לא יכולים להישאר אפילו עוד דקה בשלטון. הטירוף הזה חייב להיעצר".



חשיפת מעריב: ניר חפץ הציע לכאורה לשופטת גרסטל מינוי תמורת סגירת חקירה נגד שרה נתניהו

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


יו"ר מרצ זהבה גלאון ציינה כי "עכשיו רק נשאלת השאלה מה הובטח למנדלבליט לפני שמונה על ידי נתניהו לתפקיד היועמ"ש והאם זה קשור לקצב האיטי להחריד שבו מתנהלות חקירותיו".



ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הוסיף: "אזעקת ׳צבע אדום׳ לדמוקרטיה הישראלית! מי יידע למי עוד הציעו ביבי ומקורביו ׳מינוי תמורת חיפוי׳? נשיאת המחוזי גרסטל? היועמ״ש? מבקר המדינה? המפכ״ל? קציני משטרה בכירים?פוליטיקאים ושרים? ביבי ממיט חרפה על ישראל. על מנהיגי המפלגות לדרוש השעייתו - עד גמר החקירה".



ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הצהיר: "כל אותם ימנים, ליכודניקים וח"כים לא יאמינו שפעם הם היו חלק ממערך ההגנה על המערכת המושחתת ביותר שהיתה כאן בהיסטוריה של מדינת ישראל. ההשלכות הפוליטיות בדרך, תמים מי שחושב שהכול יישאר כפי שהוא".