במוקד חקירת תיק 4,000 עומד ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של הזוג נתניהו ואחד האנשים שהיה מהמקורבים ביותר לראש הממשלה. כפי שנחשף מוקדם יותר במעריב, עלה חשד במשטרה לפיו חפץ הגיע לפגישה דחופה עם אחד ממקורביה של השופטת הילה גרסטל, אלי קמיר, שנחשבה מועמדת מובילה לתפקיד היועמ"ש. 



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


חפץ ביקש מקמיר לבדוק האם ישנה אפשרות, לכאורה, כי היא תמונה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו. השופטת סירבה לעניין, ואף נתנה עדות על כך במשטרה.

ניצב משנה בדימוס מאיר גלבוע התייחס למעצרו של חפץ ב-103FM: "הוא נמצא כעת בבעיה כי יהיה לו מאוד קשה לשבור נאמנות של כל כך הרבה שנים. כדי להחתים הסכם עדי מדינה אולי כדי לפנות לדרג נמוך יותר. בדרך כלל החוקרים לא יציעו לאדם להיות עד מדינה אלא ירמזו לו בלבד ויחכו שהוא יציע את האופציה".

גלבוע הוסיף: "עדי מדינה נחוצים לחוקרים כי הם יהיו הפה והאוזן של החשודים המרכזיים. המרדף אחריהם נעשה באמצעות חקירת אנשים שיש המון ראיות כנגדם. הדרך להגיע לעד מדינה שמקורב לקודקוד אותו מחפשת המשטרה היא לגרום לו להבין שיש נגדו המון ראיות שמספקות להעמדתו לדין מבלי שהקודקוד יהיה מעורב כלל בפרשה".

מילא תפקידים בכירים בשני צידי המתרס

חפץ בן ה-52, מילא תפקידים בכירים בתקשורת הכתובה ובהמשך מן העבר השני של המתרס – שימש כיועץ תקשורת ויחסי ציבור. בשנים האחרונות נחשב כאחד מהאנשים המקורבים ביותר למשפחת נתניהו. חפץ, שהשתחרר בדרגת רב סרן מחיל המודיעין, החל את הקריירה העיתונאית שלו בשנות ה־90’ ככתב ברשת המקומונים "ידיעות תקשורת".


בשנת 2003 מונה, במקביל לתפקידו כעורך הראשי של רשת המקומונים, גם לעורך האחראי על מדור הספורט ב"ידיעות אחרונות". חפץ המשיך להתקדם לצמרת המערכת ב"ידיעות אחרונות" ובשנת 2006 מונה לעורך המוסף “7 ימים”. ביוני 2009 עזב חפץ את העיתון ומונה לראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, לאחר בחירתו של בנימין נתניהו. הוא מילא את התפקיד עד דצמבר 2010.

כעבור כשלושה חודשים החל לשמש כיועץ מיוחד לנוחי דנקנר, שהיה אז מהטייקונים המובילים במשק הישראלי, טרם קריסתו העסקית. דנקנר, שרכש בזמנו את “מעריב”, מינה באוגוסט 2011 את חפץ לעורך הראשי של העיתון, תפקיד אותו מילא עד לרכישת העיתון על ידי שלמה בן צבי בנובמבר 2012. משנת 2014 החל חפץ לשמש רשמית כדובר משפחת נתניהו ושימש כמנהל מטה ההסברה של הליכוד במהלך הבחירות לכנסת ה־20.

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן