ההתפתחות האחרונות סביב חקירות ראש הממשלה בתיקים השונים ובמיוחד אלו של היממה הסוערת האחרונה הובילו את יו"ר מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי, לפרסם הערב (שלישי) הודעה לחברי מפלגתו בה הוא קורא להם להיערך לבחירות בתקופה הקרובה. "אירועי היומיים האחרונים והשעות האחרונות מבהירים היטב: תם עידן נתניהו", כתב בפתח דבריו.



"עלינו להיערך לבחירות בקרוב", כתב עוד, "מגדל הקלפים העברייני שראש הממשלה בנה בשנים האחרונות – השחתת השירות הציבורי, הפגיעה בשלטון החוק, האיום על חופש העיתונות, ומעל לכל: הפילוג והשיסוי של קבוצות בחברה הישראלית זו בזו - קורס עליו ועל סביבתו. ראש ממשלה שהמנכ"ל שלו וראש הלשכה שלו עדי-מדינה חייב לסיים את תפקידו מיידית. ואת זה גם כחלון ובנט יבינו בימים הקרובים".



"תהליך הריפוי והתיקון של החברה הישראלית מהימים הרעים האלה יהיה ארוך", המשיך, "אבל אנחנו נעשה את זה. כדי שזה יקרה, על כולנו להתרכז במאמץ אחד: לנצח את הבחירות ולהביא לישראל ממשלה והנהגה ערכית, ישרת-דרך, נוהגת בשקיפות, לא מזגזגת ולא שפוטה של אף טייקון. זו חובתנו לציבור.



"הממשלה שנקים תהיה מחויבת לאזרחים ולא לטייקונים", כתב גבאי, "בממשלה שנקים לא יהיו מילצ'נים, לא מולכואים ולא שמרונים. רק אנשים ישרי-דרך, חדורי תחושת שליחות ציבורית מהמעלה הראשונה, שמוכנים להתגייס לשירות מילואים לאומי. כדי לממש את ההבטחה שלנו לציבור, נזדקק לשילוב ידיים, יחד עם המאמץ והכישרון של כל אחת ואחד מכם ושל רבבות הפעילים והפעילות שלנו בכל הארץ. המשימה הזו אפשרית. היא בידינו".