יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) דוחה הבוקר (שלישי) את קריאתו של ח"כ אורן חזן (ליכוד) לראש הממשלה נתניהו לצאת לנבצרות כדי שהממשלה תבחר ראש ממשלה אחר מבין שרי הליכוד. בראיון לכאן ב' אמר אמסלם: "עזוב את אורן חזן. הרעיון לנבצרות הוא הבל ורעות רוח. תושבי ישראל בחרו בנתניהו לנהל את המדינה. מה זה נבצרות? זה לא שיש לו ניתוחון לשבוע. כשאתה יוצא מהמעגל מישהו אחר נכנס וזה נראה אחרת. זה בדיחה עלובה. אני לא רוצה לבזבז את הזמן על רעיון אווילי".

כשנשאל על הסכם עד המדינה שנחתם עם שלמה פילבר אמר ח"כ אמסלם: "עד מדינה זה דבר נחות. מי זה עד מדינה? הרבה פעמים זה עבריין שמבקשים ממנו להעיד נגד אישיות יותר בכירה. אנו ניתן לך צ'ופר רק תבוא ותעיד נגדו. אני הפנטזיה שלי שהבת שלי לא תתחתן עם עד מדינה. זה נראה לי לא לא מוסרי ברמה החברתית". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

"בסופו של דבר כל הסיפור של בזק זה שמישהו סייע לה בקטע הרגולטורי ובתמורה קבלו סיקור אוהד בוואלה. הרי לראש הממשלה יש מליוני עוקבים בדף שלו, מה הוא צריך את הוואלה הזה? נשמע לי כמעט בדיחה", הוסיף אמסלם. "נשמע לך סביר שראש הממשלה יבוא וישלח מישהו ויגיד לו 'לך תגיד לשופטת שהייתה נשיאת מחוזי ומועמדת לעליון ותציע לה שתסגור תיק לאשתי ונמנה אותה ליועמ"שית?' כל זה על מה? מילא אם נגיד אשתי מואשמת ברצח. על מה, על כמה כיסאות בגן?".

"המשטרה, כל יום שאנו פותחים, יש חקירה חדשה. תשאל את עצמך, בן אדם סביר כמה חקירות יכול בן אדם לעמוד. יש כלל תלמודי שאומר אם אתה מאשים בן אדם בכמה עבירות תאשים אותו בעבירה הכי חמורה. יש משהו נפשי. אתה יכול להיות ברזל ובסוף אתה בן אדם", אמר אמסלם.

יו"ר הקואליציה אמר עוד כי קשה לו להעריך האם הבחירות יתקיימו במועדן או יוקדמו. "אני באמת לא יודע מתי יהיו בחירות. יש פה הרבה משתנים שיכולים להשפיע עלינו. למשל חוק הגיוס זו שאלה דרמטית. דברים אמיתיים לא בדיחות. חוק הלאום איך יעבור ובאיזה מתכונת".

ח"כ אמסלם גם הביע כעס על כך ששרי הליכוד לא מתייצבים בתשורת להגן על נתניהו ואמר כי "אם בעזרת השם נתניהו ייצא מכל זה ויקים את הממשלה הבאה הם כולם יעמדו אצלו בתור לקבל תפקיד".