הסדקים בממשלת נתניהו מתחילים להיחשף: לאחר שחבר הכנסת אורן חזן (הליכוד) הצהיר כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לצאת לנבצרות, טען הבוקר (רביעי) בראיון בכאן ב', יו"ר וועדת הפנים של הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד), כי "אם נתניהו הנחה את פילבר לעשות דברים שאסור - הוא לא צריך להמשיך בתפקידו". 



"אני מודה שקצב האירועים מסחרר", חשף קיש, "אך יש כמה שאלות שאני חייב לשאול את עצמי. קודם כל, אני לא רואה שום היגיון ולא מאמין שהשופטות גרסטל וחיות צריכות להיכנס לכלא על זה שהן קיבלו הצעת שוחד ולא עדכנו על כך. אם הייתה הצעה לשוחד לשופטת גרסטל היא הייתה צריכה ללכת ולדווח עליה. אני מכיר אותה והיא ישרה כמו פלס, ואני חושב שכל הסיפור הזה הוא שטויות. לא צריך להתעסק עם זה, זה פשוט ספין שאולי נועד להפעיל לחץ על מישהו".



בהתייחס לפרשת בזק, אמר: "העניין עם פילבר הוא באמת משהו שצריך להתייחס אליו ברצינות. יש פה שינוי משמעותי בזה שפילבר מודיע שהוא עד מדינה והופך לגמרי את כל עדותו הקודמת, וטוען שהוא משתף פעולה כשהמטרה ברורה - להפיל את רה"מ".




"אם באמת ראש הממשלה הנחה את פילבר להנחות דברים שאסור לעשות ותמורתם היה תגמול - בעניין זה זה ברור באופן חד משמעי שרה"מ לא צריך להמשיך בתפקידו. עם זאת, אני לא יודע, אני מרגיש מבולבל כמו כל אחד. אם הסיטואציה ששלמה פילבר עשה דברים שאסור לעשות ועכשיו הוא שם איקס על רה"מ בשביל לכסות על עורו כי הוא מבין שזה מה שרוצים ממנו זה מאוד מדאיג. בכנות, אני לא יודע באיזו סיטואציה אני נמצא".

ואולם, הוא הצהיר כי "יש פה מהלך ללא הפסק שרוצים לצוד ראש ממשלה של הימין שהוביל את ישראל להצלחות מסחררות בכלכלה ובביטחון. כבר שנים מנסים להפיל את נתניהו ולא מצליחים. בבחירות אחר בחירות העם תומך בו ומביא אותו להישגים".

בהתייחס להיערכות לבחירות חדשות, טען קיש כי "קודם כל אני חושב שצריך להעביר את תקציב שנת 2019. לדבר בנקודה הזמן הזו מה צריך לעשות זה יהיה טעות".

"אני מבולבל, אני מודה", סיכם קיש את דבריו, "אתמול ישבנו בוועדה עם המפכ"ל, ותוך כדי כך מערבבים שמות של שתי שופטות. השלב השני הוא ששלמה פילבר מתהפך. אני כבר לא יודע איפה אני נמצא, אני רק יודע שיש לי אמון ביועמ"ש וברה"מ".

לאחר הראיון ח"כ קיש מסר כי דבריו הוצאו מהקשרם: "פייק ניוז. שאלתם הבוקר מדוע ליכודניקים לא עולים לתקשורת אז זו הסיבה. אמרתי דברים שונים לחלוטין ובחרו ציטוט חלקי שאינו משקף את דעתי. רה"מ נתניהו ממש לא במצב הזה. אני מכבד את החוק, ולשאלה אם תהיה הרשעה של בית משפט - ברור שאכבד את ההחלטה".