על רקע מבול החקירות הנוגעות לראש הממשלה, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לכאן ב' לחקירות נתניהו וקרא לשותפיו בקואליציה לפרוש. "בשנה האחרונה שילמנו מחיר כבד כחברה ומדינה על הניסיונות להשתלט על התקשורת וחקיקה לא ראויה. ראש הממשלה היה צריך לקחת אחריות ולהתפטר. חברי הקואליציה מתחבאים מאחורי אינטרסים פוליטיים", אמר. 
יעלון הוסיף: "אחרי שנחשפו פרשיות 1,000, 2,000, 3,000 וכרגע פרשה 4,000 - ברור שיש כאן בעיה, והשותפים לקואליציה לא יכולים להתחבא יותר. אי אפשר להסתתר מאחורי איזשהו חוק. אמרתי ברגע שהבנתי את המעורבות של האנשים שסובבים אותו, הוא לא יכול להגיד 'לא ידעתי'. כל המקורבים שלו נחקרים באזהרה. הוא לא ידע? אם הוא לא ידע אז הוא לא מנהל טוב, אבל אם הוא ידע אז הוא צריך ללכת לכלא. אין לי ספק שהיה כאן מהלך מכוון ושהוא ידע".

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט הצהיר גם הבוקר כי הוא ממשיך לתת גיבוי לראש הממשלה ומחכה להחלטת היועמ"ש בעניינו. במכתב ששלח לפעיליו אמר השר כי "אנחנו ממשיכים לנהל את ענייני המדינה כרגיל. כפי שכבר אמרתי, עניינים ערכיים הם לשיקול הבוחר, ועניינים פליליים יוכרעו במערכת אכיפת החוק. אנחנו מקווים מאד שראש הממשלה ייצא נקי מכל התהליכים, לטובתו ולטובת מדינת ישראל. למיטב שיפוטי ראש הממשלה מתפקד כראוי, ויש לנו ממשלה לאומית טובה שתמשיך להוביל את ישראל".

ממשיך לתת גיבוי. בנט. צילום: מרק ישראל סלם


לפי גורם המעורה בפרטי חקירת פרשת בזק (פרשה 4000): "החבל מתהדק סביב ראש הממשלה". "החומרים נבחנו ממושכות על ידי היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן לפני שהם הורו על פתיחה בחקירה פלילית", הוסיף הגורם, "ככל שמתעמקים בחקירה החשדות מתחזקים ומקבלים ביסוס ראייתי. החתימה על הסכם עד המדינה ועדויות נוספות נותנות לפרשה הזאת משקל אחר, משמעותי הרבה יותר, בכל הקשור לנתניהו".

במשטרה החליטו שלא להביא הבוקר את עד המדינה בפרשה, מנכ"ל משרד התקשורת המושעה שלמה פילבר, לבית המשפט לדיון בבקשה להאריך את מעצרו. במקום זאת הוחלט להעבירו בשלב הזה, לאחר שחתם על ההסכם, למתקן מבודד, שבו ישהה במהלך הימים הקרובים ושם ימסור עדות מפורטת ונרחבת על כל הידוע לו בפרשה.

שלשום סמוך לחצות, לאחר שעות ארוכות של דיונים ומשא ומתן ארוך, חתם פילבר על ההסכם שמיטיב עמו. במגעים לקחו חלק מצד אחד קציני משטרה בכירים - ראש היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) תנ"צ אלי אסייג וראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) ניצב גדי סיסו - ונציגי הפרקליטות, ומנגד פילבר ופרקליטו עו"ד יובל נחמני.

בעקבות המידע שפילבר צפוי למסור, ניתן כעת להעריך כמעט בוודאות כי כבר בשבועות הקרובים ייאלץ נתניהו, ואולי גם רעייתו שרה, להיחקר בפרשה באזהרה.