ארה"ב מאשרת: השגרירות תעבור לירושלים במאי: מחלקת המדינה האמריקאית אישרה אתמול כי ארצות הברית עומדת לפתוח את השגרירות בירושלים, בחודש מאי השנה. בהודעה הרשמית נכתב כי התאריך נבחר בשביל "לחגוג את יום הולדה ה-70 של ישראל". על פי ההודעה, השגרירות תוקם בבניין שבו שוכנת קיום הקונסוליה בירושלים, והיא תעבור למבנה נפרד עד סוף שנת 2019. עוד נמסר כי מחלקת המדינה החלה בחיפוש מבנה קבע לשגרירות. 
בתגובת שגרירות ישראל בוושינגטון נכתב ציטוט של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זהו יום גדול לעם ישראל. החלטת הנשיא טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים ביום העצמאות הקרוב באה אחרי הצהרתו ההיסטורית להכיר בירושלים כבירת ישראל. החלטה זו תהפוך את יום העצמאות ה-70 לישראל לחגיגה גדולה עוד יותר. תודה לך, הנשיא טראמפ, על מנהיגותך וידידותך".

בתגובה, תקפו הפלסטינים וממשלת טורקיה את ההצהרה. "מדובר בהתגרות ברגשות של הערבים והמוסלמים ביום הנכבה", אמר בכיר ברשות הפלסטינית, ואילו חמאס כינה אותה "חומר נפץ". "העובדה שהממשל האמריקני בחר את יום הנכבה להעברת השגרירות לירושלים מהווה התגרות ברגשותיהם של הערבים והמוסלמים ואנו מגנים זאת בחריפות הרבה ביותר", אמר ראש הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת. "הממשל האמריקני לא יכול למלא כל תפקיד כנותן חסות לתהליך השלום, ובהחלטה הזו הוא הפך לחלק מהבעיה ואינו יכול להיות חלק מהפתרון". 

בהודעה רשמית שפרסמה היום אנקרה הוסבר כי הצעד נעשה תוך התעלמות מהחלטות האו"ם והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, וכי הוא הראה כי ארה"ב "מתעקשת לפגוע בשלום". משרד החוץ הטורקי גם ציין בהודעה כי מדובר בצעד "מדאיג מאוד".

מנכ"ל "וואלה" העיד: "משפחת אלוביץ' היא משפחת פשע"

חלקים מעדותו של אילן ישועה, מנכ"ל אתר "וואלה" במסגרת תיק 4,000 פורסמו אתמול במהדורת 'אולפן שישי' של חברת החדשות. על פי הפרסום, אמר ישועה כי משפחת אלוביץ היא משפחת פשע. "אלוביץ' אומר שהוא רצה לעשות מ"וואלה" אתר ימני לאומי. זה שקר. היו פעמים שהיו הוראות לתקוף את נפתלי בנט. דרישות ממש לתקוף חזק את בנט. מותר היה לכתוב נגד הימין ושרי הליכוד וליברמן וכולם. רק לא נגד ביבי ושרה והבן. לקראת סוף 2016 החלטתי להתנתק מהם (מאלוביץ', ואשתו ובנו אור) סופית. כדי לחשק את עצמי ולחשק את האתר – גייסתי על דעת עצמי עיתונאים עצמאיים ורציניים: יעקב אילון, אבירם אלעד, אורן נהרי", אמר ישועה על פי הפרסום.

אילן ישועה. צילום: נאור רהב
 
"ב-2017 הוא ניסה להדיח אותי בדירקטוריון. הוא לא יכל לחשוף את הסיבה האמיתית ( משפחת נתניהו). אלוביץ' נראה נחמד וחייכן – אך משפחת אלוביץ' היא משפחת פשע. משפחת פשע".

"רוסיה מונעת סיוע": זעם בעולם על עיכוב הפסקת האש בסוריה

מועצת הביטחון של האו"ם דחתה הלילה את ההצבעה על דרישת להפסקת אש בת 30 יום בסוריה, שם מטוסי קרב פרו-ממשלתיים תקפו את המעוז האחרון של המורדים ליד דמשק. מדובר באחת התקיפות הקטלניות ביותר מאז פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011. טיוטת ההחלטה שתביא לסיום הטבח באזור ח'וטא ובמקומות נוספים בסוריה תובא להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, בת 15 החברות, הערב. העיכוב, שנמשך 24 שעות, על רקע מו"מ של הרגע אחרון ביחס לנוסח הטיוטה, שגובש על ידי כוויית ושוודיה, התרחש לאחר שרוסיה, בעלת בריתו של אסד, הציעה להכניס בה תיקונים חדשים. 
 
דיפלומטים מסרו לרויטרס כי מוסקבה אינה מעוניינת לציין מתי תתחיל הפסקת האש. נכון לעכשיו, לא ברור כיצד רוסיה תצביע הערב, כאשר ההחלטה צריכה לזכות בתשעה קולות בעדה על מנת שתוכל לעבור, ללא הטלת וטו עליה מצד רוסיה, סין, ארה"ב, בריטניה או צרפת. "לא ייאמן שרוסיה מעכבת את ההצעה על הפסקת אש המאפשרת פתיחת מסדרון הומינטרי בסוריה", אמרה ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם. "אנחנו לא מתכוונים לוותר", הוסיף אולוף סקוג, שגריר ארה"ב בשוודיה, שטען גם כי "אני מקווה שנוכל לאמץ מסמך חזק, משמעותי ומשפיע". 

הרוגים מהפצצת צבא סוריה בח'וטא. צילום: AFP


טראמפ הטיל את הסקנציות "הכבדות ביותר בהיסטוריה" על קוריאה הצפונית

"ארצות הברית הטילה את הסנקציות הכבדות ביותר שהוטלו אי פעם על קוריאה הצפונית", כך הודיע הלילה (שבת) הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, שממשלו מבקש למנוע מפיונגיאנג להמשיך ולפתח את תוכנית הגרעין שלה. בתוך כך, בכיר אמריקאי מסר לרויטרס כי ארה"ב ובעלות בריתה מתכוונות להרחיב באופן משמעותי את הפעילות נגד ספינות שחשודות בהפרת הסקציות על פיונגיאנג, מה שעשוי לכלול פריסת כוחות של משמר החופים האמריקאי כדי לעצור ולחקור כלי שיט שיעברו באוקיינוס השקט, באזור אסיה. 
 
לפי הדיווח של הבכיר האמריקאי, וושינגטון כבר שוחחה עם שותפות אזוריות, בהן יפן, קוריאה הדרומית, אוסטרליה וסינגפור, על תיאום הפעילות שמטרתה למנוע מהמדינה המבודדת בעולם לפתח את התוכנית הגרעינית שלה על ידי סחר בלתי חוקי. 

אסון בכביש 3: רוכב אופניים בן 50 נהרג במהלך רכיבתו

רוכב אופניים בן 50 נהרג היום במהלך רכיבה בכביש 3, סמוך למחלף לטרון. כוחות הצלה שהגיעו למקום על מנת להעניק לו טיפול רפואי נאלצו לקבוע את מותו במקום. כוחות משטרה הגיעו אף הם לאזור ופתחו בחקירה לבירור נסיבות המקרה.

חובש במד"א, חיליק עזרזר, שהגיע למקום האירוע, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את רוכב האופניים, גבר כבן 50, שוכב בשולי הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. אזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא נפל במהלך הרכיבה. יחד עם רופא שהזדמן למקום הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה, אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

למעלה מ-100 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע

למעלה מ-100 אלף מטיילים פקדו במהלך סוף השבוע את שמורת הטבע והגנים. בין האתרים הבולטים: גן לאומי ירקון עם כ-4000 מבקרים שם רשות הטבע והגנים קיימה את פעילות יום הצפרדע לציון חודש בתי הגידול המימיים עם שלל פעילויות לכל המשפחה. אתרים בולטים נוספים: שמורת טבע הבניאס, גן לאומי הבשור, שמורת טבע עין גדי וגן לאומי מצדה. 

סדנת מצלמים בגן לאומי ארבל. צילום: ניר נדיבי, רשות הטבע והגנים