שרת המשפטים איילת שקד אמרה הבוקר (ראשון) כי ידעה על קיומה של הפגישה שנערכה בין העיתונאי דן מרגלית והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "זו הייתה פגישה חשובה ולגיטימית, היו כמה עיתונאים שחשבו שמנדלבליט לא יכול לשמש כיועמ"ש והיה להם חשוב להכיר את המועמד", אמרה שקד בראיון לגל"צ, ״אין כל פסול בפגישה הזאת, באותה תקופה העלו עיתונאים רבים הסתייגות ממועמדות מנדלבליט ליועמ"ש בשל קרבתו לכאורה לנתניהו״.
שרת המשפטים הוסיפה כי מפלגתה לא תפיל את הממשלה כל עוד אין החלטה של היועמ"ש. "המלצות משטרה במדינה דמוקרטית לא צריכות להביא להחלפת השלטון - צריך להמתין בסבלנות להחלטת היועמ"ש", אמרה.

כזכור, לפני מספר ימים חשף דן מרגלית בטורו האישי מפגשים מעניינים מאוד שהתקיימו בתקופה טרום בחירת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. מרגלית, אשר עבד באותה התקופה בעיתון "ישראל היום", התנגד אז למינויו של מנדלבליט, והאחרון הגיע על מנת לנסות ולשנות את דעתו.
בריאיון בגלי צה"ל סיפר מרגלית את אשר התרחש, וגם סיפר על חלקו של ניר חפץ בעניין: "ב-2005 טילפן אליי ניר חפץ ואמר לי שהוא צריך לראות אותי. חשבתי שהם עומדים לפטר אותי בגלל הביקורת בישראל היום על נתניהו. חשבתי שזה מה שיהיה, אבל זאת היתה מחשבה שגויה. נפגשנו בצהלה והוא שאל אותי אם אני מוכן לפגוש את מנדלבליט, שהתמודד אז לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, אני הסכמתי. תיארתי לעצמי למה הוא רוצה להיפגש, כי אני הייתי מהעיתונאים שמתחו ביקורת על הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי, ומנדלבליט תמך בו". 

דן מרגלית. צילום: גדעון מרקוביץ,' פלאש 90

"כמובן שהסכמתי, הוא היתנה שזה יהיה דיסקרטי, אצלי בבית. הם הגיעו ביחד, וההסכם היה שזה לא יפורסם עד שבחירת היועמ"ש ייבחר. הוא לא רצה לשכנע אותי, הוא רצה לקבוע את הכללים. חפץ הגיע אליי הביתה, ואז הוא הלך. ישבתי עם מנדלבליט שעתיים וחצי, היתה שיחה נאותה מאוד. הוא לא איים עליי ולא תקף אותי. הוא רצה לוודא שהביקורת על אשכנזי לא תגרום להתנגדות למינויו. אמרתי לו שאני לא אוהב את המעבר מתפקיד מזכיר הממשלה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אז הוא אמר לי 'מה עם אליקים רובינשטיין'? הזכרתי לו שהוא יצא באמצע להיות שופט, ואח"כ חזר לממשלה אחרת".