לאחר שמשרד החוץ טען אמש כי חוק השואה הפולני יוקפא לתקופה הקרובה עד להידברות עם ישראל בסוגיה, גורמים בכירים בממשל בפולין הכחישו היום (ראשון) את הנושא. דובר משרד המשפטים הפולני הכחיש בחשבון הטוויטר שלו כי החוק הוקפא: "בקשר למידע שנמסר בתקשורת על הקפאת החוק במכון לזיכרון לאומי, אני מודיע כי כל חקיקה שעברה על ידי הפרלמנט ונחתמה על ידי הנשיא הופכת לחוק שנכנס לתוקף בהתאם למועד שנקבע".



גם דוברת הממשלה הפולנית, ג'ואנה קופצ'ינסקה, הכחישה בראיון לאתר Onet הפולני את הפרסומים בישראל. לדבריה, החוק נכנס לתוקף 14 ימים מיום פרסומו בספר הרשומות הפולני.





על פי הודעת משרד החוץ שפורסמה אמש, שר המשפטים הפולני, המשמש גם כתובע הכללי במדינה, התראיין לסוכנות הידיעות הפולנית PAP ומדבריו ניתן להבין כי החוק לא ייושם בשלב הזה, עד שבית הדין החוקתי יכריע לגבי החוק. שר המשפטים הסביר בראיון כי החוק לא שולל התייחסות לפשעים של פולנים כבודדים וכקבוצות ומוסיף שהוא לא יחול על ניצולי שואה, עיתונאים ואקדמאיים. 



בעקבות הפרסומים אתמול על הקפאת החוק, אמר יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד כי "מדובר בניצחון ראשון של המחאה שהובלנו. ממשלת פולין מקפיאה את חוק הכחשת השואה. הוכחה נוספת שבנושאים ערכיים צריך לנהל את המאבק בלי היסוס ובלי פחד ממה יגידו. זיכרון השואה לא נתון למשא ומתן".