לאחר שבוע פוליטי סוער מבחינת ראש הממשלה, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הגיבה להתפתחות בחקירות נתניהו ולתיק 4,000. "מדובר בחשדות כבדים מהמעלה הראשונה", אמרה יחימוביץ' ב-103FM, "כשעבריין פלילי מבצע עבירה הוא מסכן את סביבתו אך כשראש ממשלה חשוד בפרשות שכאלה הוא בעצם משחית את החברה כולה".
יחימוביץ' הוסיפה: "אני מסרבת להסתכל על הפרשיות ברמה הפוליטית, יש כאן משהו שהוא מעבר לחישובים פוליטיים. אינני קובעת את אמות המידה מוסריות שלי לפי הסקרים וישנם ערכים שחשובים לכולנו יותר מתוצאות הבחירות וסיכוייה של מפלגה לנצח. ישנם דברים שחייבים לעמוד עליהם כמוסכמה טוטאלית כמו ניקיון כפיים, טוהר מידות ושמירה על החוק. אלו לא תכונות אקזוטיות של יחידות סגולה אלא כלל יסוד בדמוקרטיה. מי שחשוד בעבירות פליליות ומסובך בפלילים צריך לצאת ולנקות את שמו. המשטרה המליצה באופן מדוד ביותר יחד עם מסכת ראייתית שהולכת ומצטברת עם עדי מדינה להמליץ להעמיד את ראש הממשלה לדין על שוחד". 

"לא נותר לי אלא לצוטט את נתניהו עצמו שאמר 'ראש ממשלה שצריך להכריע בין טובתו האישית והפוליטית לטובת המדינה כשהוא שקוע בחקירות עד צוואר יעדיף את טובתו האישית ולכן עדיף שיסיים את תפקידו'. יש להכיל את הכלל הזה גם על ראש הממשלה הנוכחי".

חברת הכנסת ציינה כי לא האמינה שראש הממשלה מושחת כמו קודמיו אולמרט ושרון. "אני לא חשבתי שנתניהו מושחת בתחילה, חשבתי שהוא קמצן ונהנתן והתנגדתי לכל דעותיו המוסריות, אך לא חשבתי שהוא מושחת כמו אולמרט, שרון או פואד. בשנים האחרונות חל אצלו שיבוש תפיסתי ותודעתי. יכול להיות שזה הכוח והשהות הארוכה בשלטון שגרם לו לחשוב שהמדינה זה הוא וכל מה ששלנו - שלו לצרכיו הפרטיים", אמרה. 

"זה נהיה סוג של מחלה אצלו שהפכה להיות הגורם הדרמטי ביותר בהתנהלות שלו - זאת השחתה", הוסיפה, "אמנם הוא יריב פוליטי שלי אך מעולם לא חשבתי שהוא מושחת - טעיתי, הוא מושחת מאוד מאוד. די בכל הדברים שאנחנו יודעים היום כדי לדעת שבנימין נתניהו הוא ראש ממשלה מושחת. יש לזכור שאין חשוד שהמשטרה מחפשת עדים נגדו שלא יטען דברים קשים על המשטרה, כשראש ממשלה אומר זאת, הוא בעצם משחית את כל המערכת גם יחד". 

עריכה: איתמר זיגלמן