בדרך למשבר קואליציוני? המפלגות החרדיות דורשות להביא לאישור מליאת הכנסת כבר מחר את חוק הגיוס המתוקן, אולם בישראל ביתנו הבהירו כי אם החוק יובא להצבעה - יצביעו נגד. את הדרישה להעלות את החוק להצבעה העלה ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) בישיבת נשיאות הכנסת שנערכה אתמול. הדרישה באה לאחר שמועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הורתה לחברי הכנסת להביא את חוק הגיוס, המעגן את הפטור לבחורי ישיבות, להצבעה עוד בטרם אישור חוק תקציב המדינה.



אלא שיו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, בהנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן, פנה אתמול ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) ודרש ממנו שלא להעלות מחר את חוק הגיוס להצבעה. ח"כ אילטוב כתב כי חוק הגיוס כלל לא עלה לדיון בישיבת ראשי הקואליציה השבוע, ולכן העלאתו להצבעה היא בגדר מחטף שאין הם יכולים לקבל אותו.



"אם החוק לא יעבור את כל התהליך כנדרש כל סיעת ישראל ביתנו, כולל שרת העלייה והקליטה ח"כ סופה לנדבר, תצביע נגד החוק", הוא אמר. יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס אתמול לחוק הגיוס ולאיום של ישראל ביתנו ואמר כי "ראש הממשלה הנחה את כולם לעשות הכל כדי לתקן את חוק הגיוס במהירות האפשרית, שלא נגיע למצב שבו עוד פעם בית המשפט מבטל ולוקח זמן עד שמצליחים למצוא פתרון משפטי".



לדבריו, "אנחנו יודעים שהזמן קצר, ולכן אנחנו מבקשים לקיים וליישם את ההסכם הקואליציוני וביום רביעי להביא את זה לקריאה טרומית, כיוון שזו הצעת חוק פרטית". לסיום אמר דרעי: "אני מקווה שמרכיבי הקואליציה יבינו, וכפי שהיינו עד היום שותפים הכי נאמנים והכי יציבים בקואליציה, כך בעזרת השם נמשיך, ולא תהיה שום סיבה שניכנס לעימותים בנושא הזה".