בסיכום עם יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם, החליטו חברי הכנסת החרדיים לא להעלות את חוק הגיוס להצבעה במליאת הכנסת במהלך היום (רביעי) ולדחות את הדיון בנושא לאחר פורים. חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, איים במהלך השבוע כי לא יצביע על "החוקים ההזויים" של הקואליציה עד אשר יאושר חוק הגיוס. חברי הכנסת החרדיים אף איימו כי על החוק לעבור לפני אישור התקציב.

רק אתמול נשמעו חברי הכנסת של יהדות התורה בהקלטה מישיבת הסיעה אומרים כי "זה הזמן הכי טוב להעביר את חוק הגיוס, השבוע ידברו רק על השופטת". כזכור, על פי הוראת בג"ץ, שפסל את חוק הגיוס הקודם בגלל חוסר שוויון, יש להסדיר את החקיקה בתוך שישה חודשים. החרדים חוששים מפני התפתחויות פוליטיות שלא יאפשרו להם להעביר את החוק בכנסת הנוכחית, וכתוצאה מכך הסדר הפטור הגורף לבחורי ישיבות עשוי להיות מבוטל כליל.
 
בישיבה הסגורה נשמע ח"כ גפני אומר כי "צריך להודיע שאנחנו לא תומכים בתקציב" (איום שיכול להביא להפלת הממשלה - א"ב). סגן שר החינוך מאיר פרוש הסביר לחבריו כי זוהי שעת כושר להביא את הצעת החוק להצבעה: "זה השבוע שהכי פחות ידברו על הדברים האלה, יש את ה־4000, 5000", אמר פרוש.
 
יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, הוסיף כי התקשורת עוסקת עתה בפרשת המסרונים של השופטת פוזננסקי־כץ. מנגד הודיעו שר הביטחון אביגדור ליברמן וסיעת ישראל ביתנו כי אם תועלה ההצעה להצבעה יתנגדו לה. גם בכולנו הביעו התנגדות להצעה. על רקע ההתנגדויות החריף אתמול ח"כ גפני את הרטוריקה סביב משבר הגיוס: "עד היום הלכנו עם החוקים ההזויים שאתם מביאים בקואליציה, כי אנחנו חלק ממנה, אבל מעכשיו לא נצביע יותר". כדוגמה ל"חוקים ההזויים" הזכיר גפני את חוק המואזין של ישראל ביתנו.

משה גפני. צילום: מרים אלסטר
משה גפני. צילום: מרים אלסטר

 

גפני טען כי מדובר במשבר אמיתי עד כדי הפלת הממשלה. "נביא מחר (היום) את חוק הגיוס. יעבור יעבור, ייפול ייפול. אנחנו לא משחקים יותר בעניין הזה". עם זאת, גורמים בכירים בקואליציה העריכו כי הצעת החוק לא תובא היום להצבעה, בין היתר בשל העובדה שהכנסת מסיימת את דיוניה מוקדם מן הרגיל בשל חג הפורים.