זהבה גלאון הודיעה על פרישה מהמירוץ לראשות סיעת מרצ אך הבהירה כי היא אינה פורשת מהחיים הפוליטיים. בראיון לגל"צ זמן קצר לאחר הודעת הפרישה אמרה גלאון כי "הודעתי על פרישה מהמירוץ לראשות מרצ. אני לא יודעת מה אעשה מחר. לא זכור לי שהודעתי על פרישה מהחיים הפוליטיים. זה משהו שאני מתבשלת איתו כבר כמה שבועות, ונפגשתי עם אנשים והבנתי שיש התלהבות גדולה מפתיחת השורות, אבל התברר שרוצים הנהגה חדשה". 



"אני בנאדם עם השקפת עולם סדורה", המשיכה, "והיה לי חשוב להתמודד לראשות מרצ, כי היתה לי עוד משימה - לעשות כאן מפץ ושמאל גדול. אני אמרתי לא אחת שאצטרך לשלם את המחיר. זה היה מאבק של שנה, התפטרתי מהכנסת כדי לשכנע אותם ללכת על המהלך הזה. יכול להיות שאשלם מחיר אישי, וכשהבנתי שהחברים שלי במרצ מסתפקים בפתיחת השורות, והמהלך של השמאל הגדול, לא אוכל לעשות אותו, אמרתי לעצמי, 'זהבה - תעצרי, תנשמי עמוק'. קחי בחשבון שאני לא מתחרטת על הכל לרגע. הצלחתי בגדול בשלב הראשון, ולא השני".




"אני במרצ מהיום שיש לי זכות בחירה", הבהירה, "מרצ זה לא סידור עבודה, זה כלי לשינוי. יש לי הזדמנות לא רק להיות נאה דורש, אלא גם נאה מקיים. אני מעבירה מסר ששליח ציבור הוא אמצעי ולא המטרה. התייצבו לידי עיסאווי פרייג', מוסי רז, מיכל רוזין, ומאז שהודעתי שאני פורשת מהמירוץ, אין לי בטרייה, העוזרים שלי מופצצים, זה משהו שמרגש אותי מאוד".



"אני יכולה להגיד שראיתי כמה סקרים, הם לא היו חד משמעיים", המשיכה, "עשיתי הערכת מצב, הרמנו מפלגה אידיאולוגית, שלא מוכנה לשבת עם ליברמן, שלצערי יש לה פחות קונים. השמאל יכול לגדול, ואני חשבתי שעם הניסיון שלי, שאוכל לעשות שמאל גדול. אני לא מתכוונת להתערב באופן פומבי בבחירות הפנימיות במרצ ואין לי מועמד".



גלאון התייחסה גם להודעת הפרישה מהמירוץ של חברה למפלגה, אילן גילאון, שממנה התגלה כי הוא מתמודד עם מחלה המונעת ממנו להמשיך בקמפיין. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהגיד שאילן גילאון מאושפז שבוע בבית חולים. אף אחד מחברי הכנסת לא ידע את זה. לא היה לנו מושג על כך. מאחלת לו בריאות. הוא לא דיווח, וחשבנו שהוא בדרכים, שהוא בפריימריז".