פרשת בזק: אלי קמיר שוחרר היום (רביעי) למעצר בית לאחר שהוארך מעצרו ביום ראשון. הוא חשוד בתיווך לשוחד וקבלת דבר במרמה גם בתיק 1,000, הוא פרשת המתנות, ונעצר בשנית לאחר החשיפות בפרשת 4,000 (תיק בזק). על ההחלטה של השרה שקד לבחון את השינויים בחוק המעצרים פירט על כך היום ב-103FM: "השרה בעיקר דנה באפשרות לצלם חשודים במהלך מעצרם. אני כמובן מתנגד לרצונה של השרה וטוען שישנה חשיבות ציבורית גדולה להראות את פניהם ברגע עצוב זה, בעיקר במקרים של רצח וטרור. אני משער שההתעסקות בחוק היא כתוצאה מתלונה של מקורבים לשרה שנעצרו, כמו ניר חפץ. זאת אמנם זכותה המלאה לבחון זאת אך אני בוחר להתנגד".


 

על ההחלטה של השופט ריבלין בעניינה של השופטת פוזננסקי - כץ סיפר גליקמן: "שרת המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון הוציאו הודעה בה הם מאמצות את המלצות השופט ריבלין על פנייה לדין המשמעתי. השרה שקד תגיש תלונה נגד אותה שופטת והנשיאה חיות תמנה ועדת שופטים מיוחדת שתדון בנושא עד שיוחלט על גזר הדין. הענישה יכולה לנוע בין נזיפה להורדת בדרגה ועד להדחתה".
 
לסיום התייחס גליקמן לחקירות ראש הממשלה הצפויות בפרשת בזק פירט: "ראש הממשלה ייחקר באזהרה ויגבו ממנו גרסה ראשונה. אני מניח שיטיחו בפניו ידיעות שטרם ידועות לנו על מנת שיוכלו להפתיע אותו. במקביל שאול אלבוץ' וניר חפץ עדיין נמצאים במעצר מחשש לשיבוש חמור של הליכי משפט עד שראש הממשלה יסיים את חקירתו".

עריכה: איתמר זיגלמן