כצפוי, הפוליטיקאים מימין לא נשארו אדישים לפרסום הבוקר (חמישי) ב"הארץ", לפיו שר האוצר לשעבר יאיר לפיד ביקש מפקידי משרד האוצר לבקש חוות דעת לגבי מה שכונה "חוק מילצ'ן".  שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה: "ונהפוך הוא. דווקא בפורים נפלה לו התחפושת של איש האתיקה הדת והמוסר. 

יאיר, האם סיפרת לחוקרי לה"ב 433 על כך שביקשת כשר האוצר מיועציך, לגבש חוות דעת על חוק שייטיב עם חברך והבוס שלך לשעבר ארנון מילצ'ן? אולי שכחת... לנו בכל מקרה תפסיק מהיום לספר סיפורים".

גם יו"ר הקואליציה דודי אמסלם צייץ בנושא ותקף את לפיד, תוך שהוא מתייחס לעובדה שלפיד מסר עדות בפרשת המתנות שבמרכזה עמדו מילצ'ן וראש הממשלה נתניהו: "ונהפוך הוא! במקום להיחקר כעבריין ראשי, הופכים אותו לעד תביעה". 

ח"כ מיקי זוהר צייץ: "בקרוב: ״מתמודד לראש הממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות לא יכול להתמודד״. ועכשיו ברצינות.. אם לפיד לא ייחקר ולא יואשם ויורשע בסיפור הזה, אזי כך היה צריך להיות גם לגביי רה״מ. כנ״ל גם לעניין נוני מוזס וחברי הכנסת שקידמו את חוק ישראל היום וקיבלו בתמורה סיקור אוהד".


על פי הדיווח בהארץ, לפיד, ביקש מאגף התקציבים באוצר לגבש חוות דעת מקצועית על "חוק מילצ'ן" — לפני שדחה את הבקשות לקדמו. החוק היה אמור להיטיב כלכלית עם ידידו של לפיד, איש העסקים ארנון. כזכור, לאחר בהמלצות המשטרה על פרשת המתנות (תיק 1,000) שמילצ'ן ורה"מ נתניהו עומדים במרכזה, התברר כי לפיד הוא עד בפרשה, כיוון שלכאורה נתניהו ביקש ממנו לבדוק את קידום החוק. לפיד עצמו טען מאוחר יותר כי   "כשנתניהו רצה להאריך את "חוק מילצ'ן" הודעתי לו חד-וחלק שאני נגד ובלמתי את החוק ביחד עם אנשי האוצר". 

לפיד הגיב לדיווח בעמוד הפייסבוק שלו: "הפרסום הבוקר מוכיח (שוב) שפעלתי רק על פי דרגי המקצוע ונתתי להם גיבוי מלא מול הלחץ מלמעלה לקדם את חוק מילצ׳ן. מזכיר כי ראש הממשלה קיבל מיליון שקל ודחף את חוק מילצ׳ן ואני לא קיבלתי אגורה מאף אחד ובלמתי את החוק".