ניסיון טראנס-אטלנטי למצוא פשרה במשבר חוק הגיוס. גורמים בקואליציה אומרים היום (שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להגיע לפשרה בין השותפות הקואליציוניות, ואף מקיים שיחות בנושא מוושינגטון, שם הוא נמצא בביקור מדיני. עם זאת, על פי אותם גורמים, עדיין אין שום התקדמות בנושא.

ואילו על פי גורמים פוליטיים בכנסת, בשעות האחרונות מתקיימים מגעים בין בכירים בקואליציה בניסיון לפתור את המשבר הקואליציוני. בין היתר מתקיימים מגעים בין שר האוצר משה כחלון לבין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, זאת בעקבות האיום של החרדים שלא להצביע בעד תקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יקודם. 

כזכור, בסוף שנת 2017 החליטו ראש הממשלה ושר האוצר משה כחלון להקדים את הדיונים על חוק התקציב לשנת 2019, וזאת במטרה למנוע ממנו להפוך לקרב פוליטי, אך בשבועות האחרונים הבהירו חברי הכנסת החרדים כי הם לא ייתמכו בתקציב החדש אם לא יעבור במקביל חוק הגיוס החדש שיאפשר לבני ישיבות פטור מגיוס לצה"ל כאשר על פי הוראת בג"ץ יש להסדיר את הפטור בחודש הקרוב. בישראל ביתנו הבהירו כי אין בכוונת המפלגה לתמוך בחוק הזה, והיא תתנגד לה כפי שהתנגדה לחוק המרכולים.

לאחר דחיית ההצבעה על חוק הגיוס עד לאחר פורים אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כי "בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל 'להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב', לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור. חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה". בנוסף לכך, נשמעו חברי הכנסת של יהדות התורה בהקלטה מישיבת הסיעה אומרים כי "זה הזמן הכי טוב להעביר את חוק הגיוס, השבוע ידברו רק על השופטת", ח"כ משה גפני נשמע אומר כי "צריך להודיע שאנחנו לא תומכים בתקציב" (איום שיכול להביא להפלת הממשלה - א"ב). סגן שר החינוך מאיר פרוש הסביר לחבריו כי זוהי שעת כושר להביא את הצעת החוק להצבעה: "זה השבוע שהכי פחות ידברו על הדברים האלה, יש את ה־4000, 5000", הוסיף פרוש.