האם המערכת הפוליטית נערכת לבחירות? פרשן חדשות 10, רביב דרוקר, סיפר הבוקר (שני) לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM על הקולות מירושלים: "אינני יודע אם יוקדמו הבחירות. אני מניח שנתניהו רוצה להקדים את הבחירות וגם עשה זאת בעבר וכשהוא חזר הוא גילה שהמצב לא היה כפי שהשאיר אותו. אם נתניהו יגיע לכנסת ויקדים את הבחירות אף אחד לא יעצור אותו".





ניסים משעל: "יש לי הרגשה שבסוף יימצא הפתרון"
דרוקר: "משבר הגיוס אינו משבר מזויף, מדובר בנושא קשה לא משנה באיזו קואליציה. הפעם לא כל הכדורים בידיים של נתניהו והוא ממתין שהשר כחלון יעשה בשבילו את העבודה. השר כחלון דורש לאשר את תקציב 2019 באמצע מרץ 2018, דבר שלא היה בתולדות מדינת ישראל ועל זה הוא מוכן להתפטר, עמדה זו היא שעלולה לגרור אותנו לבחירות. על פי העיקרון המוסרי של כחלון כל דבר שסוכם במערכת הפוליטית חייב להתבצע במועד. בעבר כחלון כבר הסביר לנו שהוא לא יגרור את מדינת ישראל לבחירות על לא כלום, מה קרה לו הפעם?".



כשנשאל מה יהיה עם חקירות נתניהו במידה ויוקדמו הבחירות השיב הפרשן הבכיר: "בין כל האופציות שיש לנתניהו בחירות היא האופציה הטובה ביותר. הוא מכיר כיום את הראיות טוב יותר מכולנו, האיום המשפטי עליו רק ילך ויגבר מעתה. ככל שמועד הבחירות יהיה סמוך לאתגר המשפטי הסיכון של נתניהו יהיה נמוך יותר. אם כחלון יסכים לפשרה וידחה את אישור התקציב למאי נוכל להינצל מהבחירות".



ספי עובדיה הוסיף לדבריו: "מה יכול לשנות את הגרף כדי שלא תהיה כהונה נוספת של בנימין נתניהו? הוא נמצא בתחתית החקירות וזה לא מפריע לו, הוא נמצא בתיאום עם ארצות הברית בנוגע לשגרירות ורק מתחזק. בנוסף צפוי לנו טקס 70 שנות קיומה של מדינת ישראל שבקלות יכול להפוך להיות חגיגת תעמולה של מפלגת הליכוד".



דרוקר ענה: "כבר היו בעבר פאנלים כאלה בהם נתניהו הוביל בבחירות וצנח, ראינו את התנודות הגדולות. בשנת 99 נתניהו התחיל בחירות כשהוא מנצח את ברק ולבסוף הפסיד. יכול להיות שאנשים יתחילו להבין שנתניהו נמצא בשלטון יותר מדי זמן, מדובר על עשר שנות כהונה במצטבר".



על אבי גבאי הוסיף: "יכול להיות שלפיד יתחיל לרוקן את המנדטים מאבי גבאי. אני חושב שאבי גבאי יצלול למספר חד ספרתי בבחירות הבאות, אינני יודע אם זה יתורגם למהלך הדחה, אך היום אי אפשר להסביר למצביעי העבודה מדוע להצביע לגבאי. אנשים רוצים שלפיד יחליף את גבאי כי יש לו יותר סיכוי".



דרוקר התייחס גם לראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ואמר כי הוא מחכה להזדמנות לחזור: "ברק מסתובב סביב הבית, דופק בדלת ולא נותנים לו להיכנס. הוא מקווה שכשיתעורר רעיון ההדחה של אבי גבאי הוא יחזור לכהונה זמנית".



עריכה: איתמר זיגלמן