בצל המשבר סביב חוק הגיוס, המאיים לפרק את הקואליציה, אמר הערב (שני) שר הביטחון אביגדור ליברמן בגל"צ כי "להעביר את חוק הגיוס בזמן כה קצר זה בלתי אפשרי''. מלבד זאת, הוא הוסיף כי "אריה דרעי הודיע שמנתק איתי כל קשר, תם פרק. רצונו של אדם כבודו".



"כרגע יש הרבה ערפל ועד שהוא לא ישקע אי אפשר לומר שום דבר", קבע ליברמן, שהוסיף: "בפועל, נותרו לנו עוד שישה ימי עבודה, מבחינת הכנסת. לאשר תקציב ואת חוק ההסדרים, כולל הבאת חוקים נוספים, זה כמעט בלתי אפשרי. כשאני מסתכל על כל העבודה התקינה בנושא התקציב, היינו אמורים כבר מהיום להתעסק אך ורק בתקציב".



לדבריו, "מי שיצר משבר הוא מי שדורש בתקופה כה קצרה להעביר חוק גיוס בשלוש קריאות. חוקים הרבה יותר פשוטים, בעלות הרבה יותר נמוכה - זה לוקח חודשים להעביר אותם. פה, כשמדובר בנושא טעון, רגיש ומורכב, עם השלכות מרחיקות לכת בתחומים רבים, זה בלתי אפשרי או שהביא פייק חוק".



נתניהו. צילום: רויטרס
נתניהו. צילום: רויטרס



על דבריו של שר האוצר, משה כחלון, לפיהם אין אפשרות שהתקציב לא יעבור במושב הנוכחי, אמר ליברמן: "אני יכול להבין אותו, אבל בסופו של דבר אם רוצים באמת לשמר את הקואליציה ולהמשיך עם הממשלה הנוכחית, קודם כל צריך להבין ולהודות שלא ניתן להעביר בפרק זמן הנותר את חוק הגיוס בשלוש קריאות".



כשנשאל על הפיכתו של ניר חפץ לעד מדינה בתיק 4,000, אמר: "אני חושב שלאף אחד אין תמונה מלאה, כולנו ניזונים מרב סרן שמועתי. אנחנו לא יודעים מה עדי המדינה אמרו והביאו ועל מה מדובר, ומה לרה"מ יש לומר נגד אותן עדויות. הכי חשוב לתת לרשויות החוק לעשות את מלאכתן ולא להלחיץ אותן, אלא פשוט לתת להן לעבוד. דיברתי עם נתניהו אתמול בלילה, עוד לפני הידיעה על ניר חפץ, על נושאים שלא קשורים לחקירות או לניר חפץ".



בהתייחס לפגישתו של רה"מ עם מקבילו האמריקאי, הנשיא דונלד טראמפ, בוושינגטון, אמר: "אני רוצה לאחל הצלחה לראש הממשלה בפגישה החשובה עם נשיא ארה"ב אני יודע איזה נושאים אמורים לעלות שם אני מקווה בשביל עם ישראל שהוא יצליח. אין ספק שראש הממשלה יעלה את הנושא האיראני, שנמצא בסדר העולמי גבוה מאוד. מי שראה היום ערוצים בינלאומיים ראה הנושא האיראני נמצא בסדר היום העולמי, זה נושא שמטריד את הקהילה הבינלאומית. אין ספק שהנושא האיראני יעלה".



כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



מלבד זאת, הוא ציין כי "מערכת הביטחון מעורבת עמוק בסדר היום ודיברנו עם ראש הממשלה. היו לא מעט חומרים שבאו מתוך מערכת הביטחון, יש פה סינכרוניזציה ותיאום מלא בין כל הרבדים של מערכת הביטחון הישראלית לבין ראש הממשלה".



"עם כל הערבויות הבינלאומיות אנחנו יכולים לסמוך רק על עצמנו", המשיך ליברמן. "אני חושב שהנשיא טראמפ הוא ידיד אמת שלא רק מבטיח, אלא גם מקיים. מספיק להזכיר רק את נושא העברת השגרירות לירושלים, ולכן מגיע תודה ושאפו לנשיא טראמפ. יש לו עמדה ברורה שהוא גיבש עוד הרבה לפני שנבחר לנשיא ארה"ב, ולכן אני ושב שיש כאן מקום לאופטימיות. אתה רואה כאן הסכמות רחבות, שלא קשורות רק לסוגיית הגרעין. האירופים מוטרדים שהטילים האיראנים יגיעו גם לאדמת אירופה".