יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הוא אדם מבוגר, בן 83, שמאז הודעתו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, יושב במוקאטעה שברמאללה כעשרה ימים. הוא נתון ללחץ נפשי ופיזי, שאינו מתאים לאנשים בגילו. כל השמועות על כך שהוא סובל מסרטן בקיבה אינן נכונות. כך אמר היום (שני) ל"מעריב" בכיר פלסטיני, המקורב לראש הרשות. הדברים נאמרו נוכח הידיעות הרבות שמתפרסמות לאחרונה, בעיקר בארץ, אודות הספירה לאחור ליום שאחרי אבו מאזן.

כבר בפברואר 2017 מינה אבו מאזן את מחמוד אל-עאלול (68), מושל שכם לשעבר, לסגנו כיו"ר הוועד הפועל של אש"ף. לכובע השלישי שלו, כיו"ר פת"ח, נבחר ג'בריל רג'וב – גם מקורב אליו. כיום, בשל היעדר פרלמנט פלסטיני שלפי החוקה היו"ר שלו אמור למלא את תפקידו של היו"ר בעת נבצרות או מוות למשך 60 ימים, אמור אל-עאלול להחליף את אבו מאזן למשך שלושה חודשים. 
"הוא סובל מעייפות רבה", סיפר המקור ל"מעריב". "הבנאדם זקן, שראשו עובד 24 שעות ביממה. בתקופה האחרונה הוא לא נח לרגע, והוא מגיע לאירופה, מדינות ערב, ארצות הברית ורוסיה, כדי למזער נזקים בשל הודעתו של טראמפ". לדברי המקור, "הבדיקות שנערכו לו בבית חולים ג'ון הופקינס בבלטימור שבמדינת מרילנד בארצות הברית, נקבעו מראש, כדי לבדוק את מצב הלב שלו. אני יודע על מועד האשפוז שתוכנן עשרה ימים לפני. מדובר בבדיקות שגרתיות למצב הלב שלו. אולם, רופאיו הופתעו כאשר מצאו כי אבו מאזן סובל מעייפות. הם נתנו לו כדורי שינה, והוא הלך לישון שעות רבות בבית החולים".

אבו מאזן במפגש עם ישראלים ברמאללה. צילום: פלאש 90
אבו מאזן במפגש עם ישראלים ברמאללה. צילום: פלאש 90

הדיווחים הסותרים ברשות הפלסטינית אודות מצבו הבריאותי של אבו מאזן, ממשיכים גם בימים האחרונים. הפעיל הפלסטיני פאדי אל-סלאמין, הידוע כמתנגד חריף ליו"ר הרשות דיווח בטוויטר שאבו מאזן סובל מסרטן הקיבה. "חרטה ברטה, כמו שהישראלים אומרים", אמר מקור נוסף בשיחה עם "מעריב". "מי מאמין לבחור הזה שחי בוושינגטון? זה מידע לא נכון".
אל-סלאמין עצמו אומר בשיחה לאתר "אל-מסדר" הישראלי, כי "יש לו מקורות שמאשרים שאבו מאזן סובל מסרטן הקיבה, ועליו לפנות את כסאו כדי לטפל בעצמו. יש בידיי מידע מהימן. הסרטן התפשט במקומות נוספים בגופו. כאשר אבו מאזן הגיע לבלטימור, הוא תיכנן להישאר בבית החולים חמישה ימים, אך שינה את התוכניות שלו כאשר ידע שהמידע הגיע אליי. הוא רוצה למות כיו"ר הרשות הפלסטינית, ולכן דואג שאיש לא יידע על מחלתו".
כך או כך, המקורות הפלסטינים מדגישים כי כל אחד יבוא יומו וילך אל עולמו. בינתיים, ראש הרשות הפלסטינית ממשיך לתפקד, מודיע לראש ממשלתו ראמי אלחמדללה, שהוא אינו מעוניין בשלב זה בשינויים בממשלה, בתקווה שתהיה ממשלת אחדות עם הפלגים הפלסטינים הנוספים. ואף, בצורה דיפלומטית, רומז לו כי אינו רואה בו כראש ממשלת הפיוס הפלסטיני בעתיד.