שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר הערב (שני) כי אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יחליט על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים בכירי הליכוד להגיד כי הוא לא יכול להמשיך בתפקידו. "הגדרתי את הדברים בצורה ברורה: ראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה בתחומי הביטחון, המדיניות, הכלכלה והפנים ביחד עם השרים והפקידות ואני נותן לו אמון, ויחד עם זאת הבעתי לאורך הדרך שיש לי אמון מלא בגופי האכיפה וברשויות החוק", אמר כ"ץ בראיון לכאן.

השר הוסיף: "אנחנו ממתינים ליועמ"ש. זו הנקודה הראשונה שבה גם המלצות וגם חומרי חקירה יהיו מונחים, היועמ"ש כשהוא יחליט להגיד את דברו זה יהיה משמעותי. זו פעם ראשונה שיהפוך מצב שקיים בכותרות למציאות. היועמ"ש צריך להגדיר את הדברים. לממשלה יש מנדט מהציבור ויש גם תמיכה ציבורית אבל אני לא מקל ראש במערכות האלה. היועמ"ש הוא היחידי שמוסמך לקחת את זה ולקבל החלטה".
 
בתוך כך, שרה אחרת בליכוד, שרת התרבות והספורט מירי רגב, דיברה הערב בפתיחת כנס שדרות 2018 והתייחסה להפיכתו של יועץ התקשורת ניר חפץ לעד מדינה ולפרשת השופטת פוזננסקי וחוקר רשות ניירות הערך עוה"ד ערן שביט. "לכל אדם מגיעה חזקת החפות עד שבית המשפט לא אמר את שלו", אמרה שרת התרבות והספורט. "נוצר מצב אבסורדי שכל אחד נתלה כאן בכיכר העיר וכל חצאי אמיתות והדלפות הופכים לאמת ואני לא מוכנה להיות חלק מהמשחק הזה ולא משנה אם קוראים לו בעניין הזה בוז'י, נתניהו, גבאי או כל אחד אחר. אני רוצה שלכל אחד מהם תהיה הזכות להגן על עצמו".

מירי רגב. צילום: אלי סבתי
מירי רגב. צילום: אלי סבתי


רגב התייחסה לנאום בו השוותה בין השופטת והחוקר שהחליפו מסרונים לגבי המעצרים בפרשה 4,000 לבין בגתן ותרש שזממו לרצוח את המלך אחשוורוש במגילת אסתר: "לא רוצה שיתלו את השופטת או את החוקר אבל אני גם לא רוצה שיהיו בצד שבודק אותנו, אלא אני רוצה שבצד הצדק והאמת יהיו אנשים נקיי כפיים כדי שאמון הציבור בהם יהיה מלא, ולא רק אני צריכה לרצות זאת אלא גם אתם".

"בשום שלב לא קראתי לא לאלימות ולא לתלייה של אדם כזה או אחר", אמרה, "ומי שלא מבין את הדרך של המשל מעניין שהוא מבין אותה כשגבאי קורא לנתניהו 'מחלה', אז מבינים למה הוא התכוון, אבל כשאני בכנס הסברה באווירה של פורים לוקחת מוטיבים מהמגילה ועושה השוואה לבגתן ותרש אז כולם מזדעזעים. תזדעזעו מזה שאנשי מערכת החוק מתאמים ביניהם כי במדינה דמוקרטית אנו רוצים מערכת אכיפת חוק נקייה וחזקה וזו המטרה של כולנו פה".

אביחי מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני
אביחי מנדלבליט. צילום: אבשלום ששוני