ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בוושינגטון אמר אמש (שני) בתדרוך לכתבים כי "אני רוצה להגיע להסדר שיאפשר לפתור את משבר חוק הגיוס ויאפשר לממשלה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019. כרגע אני לא יכול למסור שזה בהישג יד. אני מקווה שנצליח לפתור את המשבר. זה היעד המועדף עלי. שוחחתי מוושינגטון בטלפון כמה פעמים עם יו"ר הקואליציה ועם חלק מראשי מפלגות הקואליציה וראש הסגל יואב הורביץ מקיים שיחות בנושא כל הזמן".



בפגישה שנערכה שעה ארוכה אמר נתניהו כי כמחצית מפגישתו עם טראמפ עסקה באיראן ובשאר הזמן דנו במצב בסוריה, בעיראק ובפלסטינים. נתניהו אמר כי טראמפ היה בקי היטב בפרטים הן של הסוגיות האיראניות והן בזאת הפלסטינית. "בעוד 60 יום הוא צריך לקבל החלטה בעניין איראן", אמר נתניהו. "הוא מאוד התעניין בהערכות שלי ובהמלצות שלי". נתניהו לא יענה על שאלות הנוגעות לחקירות המתמשכות.

שרת המשפטים איילת שקד נאמה ביום ראשון בוועידת אייפא"ק והתייחסה אף היא למשבר הקואליציוני עם החרדים. "משבר הגיוס הוא פייק קרייסס", אמרה, "יהיה זה חוסר אחריות ש"המשבר" יוביל לבחירות ולהפלת ממשלת ימין. צריך לעבוד עם השותפות הקואליציוניות על נוסח פשרה שכולם יוכלו לחיות איתו. הממשלה הנוכחית טובה ועושה דברים חשובים בביטחון, בכלכלה, במשפט ובחינוך. אין כל סיבה לתת לשמאל את התענוג של הפלת ממשלת ימין. אף אחד לא יכול להתחייב שהשמאל לא יעלה לשלטון".



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט, התייחס גם הוא למשבר ואמר בראיון לגל"צ כי "כל הדיבור על גיוס חובה זה קשקוש. עדיף שיעשו חמש יחידות, שילכו לעבודה וישלמו מיסים - מאשר שיתגייסו בהמוניהם. הרכבת מניעה אבל עוד אפשר לעצור זה תלוי בראש הממשלה אם הוא רוצה הוא פותר את זה בעשרים דקות", הוסיף בנט, "מכנסים את כל ראשי הסיעות ושואלים רוצים בחירות או לא רוצים בחירות אם לא רוצים בחירות אז עושים חוק גיוס מתוקן. פחות ממה שאיווט רוצה ופחות ממה שהחרדים רוצים ומתפשרים על זה".