מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס כנס שדרות להתפתחויות האחרונות בחקירות ראש הממשלה ולהסכם עד המדינה שנחתם עם יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, ניר חפץ, ב ואמר: "עדי מדינה זה כלי חשוב נגד שחיתות ציבורית וארגוני פשיעה. עד מדינה מספר את הסיפור. ככל שעדותו חזקה, יציבה, פתוחה וכמובן יש לה סיוע בראיות חיצוניות - זה מחזק את התיק".



המפכ"ל אלשיך ציין כי עדי מדינה הם כלי מאד חשוב במסגרת עבודת המשטרה. "כל אחד יודע שלא פשוט לעשות פשיעה ולחשוב שאתה מוגן מפני מישהו שהופך את הגב אליך. לכן יזהר כל אדם מהמזכירה שלו ומנהגו", אמר, "השחיתות הציבורית מאד חמקמקה וקשה מאד להוכחה ולכן אנשים לפעמים מרגישים מוגנים ומרגישים שאין באמת איום ובעיקר משתדלים לא להשאיר חתימות דיגיטליות סביבם מכל המשתמע. כאשר המעטפת הקרובה שלך יכולה להתהפך כל אחד לוקח את הדבר הזה בחשבון ומבחינתנו הכי חשוב זה שאנשים יעשו פחות עבירות כי בסופו של דבר 'שוטר מבפנים' הוא השוטר הטוב ביותר".

המפכ"ל נשאל האם ישנם עדי מדינה נוספים בתיקי נתניהו והשיב כי "איני מתכוון להדליף מי נחקר בתיקי ראש הממשלה או בתיקים פעילים באופן כללי ואני חושב שזו הנורמה שאנו צריכים לשמור. גם בארבע עיניים".
המפכ"ל המשיך וציין כי "המבחן שלנו זה להוריד שחיתות ולא להראות שאנו מצליחים להרשיע מישהו. אם מה שנעשה לא מוריד את השחיתות אנו לא נותנים שירות לחברה. אני סומך על היועץ המשפטי לממשלה ששוקל שיקולים מקצועיים ומשפטיים טהורים. יש שיקולים שעליו לשקול ולנו דווקא אסור לשקול דוגמת – האינטרס הציבורי. משטרת ישראל עם כל הכבוד עשתה ניתוח משפטי אבל הוא איננו מחייב את היועץ המשפטי שיקבל בסופו של דבר החלטה נקייה האם נכון להעמיד לדין או לא, כאשר לנגד עיניו האינטרס הציבורי.  ככל שיסתבר שלא עשינו עבודתנו בחקר האמת זה כישלון אישי שלי".
 

על סוגיית ההדלפות אמר כי "כבר התפרסם שבתיק ביטן למשל החקירה הייתה כשנה וחצי ואף אחד לא שמע עליה. מה שזה אומר זה שהחוקרים של המשטרה לא הדליפו, שפרקליט המדינה לא הדליף, שהפרקליט המלווה לא הדליף ושהיועץ המשפטי לממשלה לא הדליף במשך השנה וחצי הזו. אבל מה קורה ביום שבו נוגעים בנחקר הראשון? החקירה הופכת להיות גלויה. מרגע זה – נחקרים משוחחים אחד עם השני באמצעות הדלפות של עורכי דינם לתקשורת משום שאסור להם לשוחח בינם לבין עצמם. שיטה נוספת להדלפות היא כאשר עורכי הדין שמאד חשוב להם להתפרסם גם על הגב של הנחקרים שלהם עושים לעצמם פרסום ורצים מאולפן לאולפן. אז טיפ קטן בהקשר זה: תמונה או פרגון לעורך דין מאד מיוחד בעל יכולות כאלה ואחרות – תמיד תבינו את האינטרס מאחורי ההדלפה הזו. שיטה שלישית היא הגחכת החקירה בנוסח 'אין שם כלום'. אני לא נמצא בחדר החקירה אבל אם אני רואה שאלה תשובה אני גם אומר זה יכול לצאת רק מהמשטרה אבל כשאני משווה למסמך המשטרתי אני מבין שזה מישהו שרצה לשכנע את כולם שיש איזושהי הדלפה ולהשיג איזשהו הישג או שחשוב לו שיחשבו שעל זה הוא נחקר".
כזכור, בהסכם שחתם עם היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, נציגי הרשות לניירות ערך והפרקליטות, חפץ יזכה לחיסיון מלא ותנאים מפליגים: חפץ לא ירצה מאסר בפועל ואפילו לא יוטל עליו קנס. בתמורה התחייב פרקליטו אילן סופר כי חפץ ימסור "עדות ניקיון", שבה יחשוף פרטים מלאים על פרשות 1,000, 2,000 ו־4,000, בכל הקשור למעורבות נתניהו בהם. בעדותו, התחייב סופר, יציג חפץ בפני החוקרים ראיות למכביר, לרבות הקלטות, מסמכים ותכתובות נוספות, המחזקות את גרסתו.
 
במסגרת זו ימסור חפץ עדות גם בפרשת השופטת הילה גרסטל, ולגביה הוא טוען כי מדובר בפרשה שאין בה דבר, אשר הסתמכה על "דיבורים בעלמא" בינו לבין היועץ האסטרטגי אלי קמיר, מבלי שרה"מ ורעייתו היו מעורבים או מודעים לשיחה שהתקיימה בינו לבין קמיר. בכך, בעצם יביא לסגירתו של התיק.
במקביל יספק לחוקרים גם חומר הקשור לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בתיקים נוספים, למעט פרשת המעונות, שבה לא היה מעורב. 
 
גורם המעורה בפרטי החקירה וההסכם ציין: "זהו הסכם ראוי לשני הצדדים. כבר בהתחלה חפץ סומן כמי שיהיה ניתן לשבור אותו. החוקרים ידעו היטב ששתיקתו רועמת. הוא ניסה בהתחלה לחמוק מהפללתו של ראש הממשלה בכל דרך אפשרית. אולם, משהבין שהחרב מונחת מעל צווארו נקלע למצב של אין ברירה ולכן נאות לחתום על ההסכם ולמסור עדות מפורטת על כל הידוע לו בפרשות. המשטרה תקבל עדות מלאה, מבוססת ומגובה בראיות, וחפץ יינצל מאימת הדין ומישיבה מאחורי הסורגים. זה הדבר הכי חשוב עבור חפץ עצמו ומשפחתו”.
 
גורם נוסף המעורה בפרטי החקירה אמר: "הראיות נגד החשודים המרכזיים בפרשה – ראש הממשלה ושאול אלוביץ' - מתחזקות שבעתיים עם החתימה על הסכם נוסף”. מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר על החתימה: "כשיש משהו לא צריך אפילו עד מדינה אחד, וכשאין - גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המירוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום - ולא יהיה כלום”.
 
חפץ הוא האחרון בשורה של מקורבים למשפחת נתניהו שהפכו לעדי מדינה נגדם. הראשון שנכנע לתכתיבי המשטרה והחליט להציל את נפשו ממאסר הוא ארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, שאישר לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה להשתמש בהקלטות שנמצאו בחיפוש במשרדו ואלו הובילו לחקירת פרשת 2000, החושפת את השיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס.