השר וחבר הכנסת לשעבר דוד לוי, שממעט להתראיין בשנים האחרונות, בירך הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל את בתו, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, בעקבות החלטתה להקים מפלגה חדשה: "אורלי עומדת בשער כלביאה, אני גאה בה ומחזיק לה אצבעות". עם זאת, הוא לא חשף למי ייתן את קולו בבחירות הבאות, כשהסביר כי הוא "נאמן לחשאיות הבחירות".



"אורלי לוי אמינה, אמיצה, וכפי שהוכח, נאמנה לדרכה, שבה היא רואה שליחות", החמיא הח"כ לשעבר מהליכוד. "היא עושה בכנסת עבודה מצוינת, ועל זה יש הסכמה כמעט מקיר לקיר. אני חושב שהיא גם בין הבודדות שמנהלת תנאים מאוד קשים כסיעת יחיד. היא מנהלת מאבקים הנוגעים לנו כחברה - בריאות, ילדים, זקנים. היא עומדת בשער כלביאה, ואני גאה בה".



לדבריו, "אני חושב ומקבל עדות גם מאנשים שאני פוגש, טלפונים וביקורים שאנשים מעריכים מאוד את פעילותה, ואני חושב שהיא גם נאמנה לכל הדברים שהיא אומרת. נכון שזה לא פשוט, אבל אני חושב שהציבור אוהב אותה, והציבור צריך כוחות כמו אורלי. היא רוח רעננה גם בהופעה שלה, גם בשכל החריף שלה, גם בנאמנות למה שהיא אומרת, והיא עצמאית. אני מחזיק לה אצבעות ומאחל לה הצלחה. אני חושב שהכנסת התברכה".



ואולם, כאמור, כשנשאל למי הוא מתכוון להצביע בפעם הבאה שבה יילך לקלפיות, אמר: "אני נאמן לחשאיות הבחירות". יש לציין, בהקשר זה, כי בנו של דוד לוי, ז'קי לוי, הנו ח"כ במפלגת הליכוד. 



אורלי לוי אבקסיס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אורלי לוי אבקסיס. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



בתוך כך, בהתייחס למשבר חוק הגיוס, המאיים על שלמות הקואליציה, אמר: "היו משברים, ואם כולם חפצים להמשיך, אז תימצא הנוסחה. אם כל אחד מחפש אליבי, אז יש אליבי. לכן אי אפשר להגיד בוודאות לאן נושבת הרוח. ברור שעמדתו של ראש הממשלה תקבע במידה רבה מאוד. זה מריח בחירות, אבל היו הרבה פעמים שזה היה כך והשתנה ברגע האחרון".



נושא נוסף שאליו התייחס הוא לתוכנית הדוקו "סלאח פה זה ארץ ישראל": "היתה לי צביטה בלב, אלה דברים שלגביהם נאבקתי כל חיי, אבל התקופה הייתה לא בשלה לעשות את חשבון הנפש על דברים שאתה רואה שמלווים, אתה צריך להתקומם כישראלי, זה כואב ומקומם. כמדינה אנחנו אומרים שחייבים להרכין ראש על אלה שהקריבו את היקר מכל, ושלא קיבלו קרדיט. אפילו את תרומתם במקומות מחוסרי כל, במינימום, אז זה דבר שהמדינה צריכה בדברי ימיה כשיבת ציון לזקוף את קומתם של האנשים האלה ולהגיד להם תודה וסליחה".



לסיכום, אמר: "אני גאה בכל מה שעשיתי, פילסתי דרך ונתיב להרבה כוחות שבאו אחריי ותורמים תרומה אדירה. לאחר שקבעתי את העובדה הזאת לעשות למען המדינה, בכל התפקידים".